נוכחות מרשימה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ויוטיוב, ובמקרים רבים גם אינסטגרם, לינקדאין ויש עוד כמובן, היא מרכיב הכרחי בכל אסטרטגיית שיווק בדיגיטל. מרכיב חשוב אחר הוא אתר, וכדאי מאוד לא להסתפק בבניית אתר אלא להשקיע בקידום מקצועי שלו – והסיבה לכך פשוטה: אתר, מושקע ככל שיהיה, לא יספק תועלת אם לא יגיעו אליו גולשים, והסיכוי שיגיעו גולשים רבים בלי קידום שואף לאפס.
אופטימיזציה טכנית
דרך אחת שבה מומחה לקידום אתרים משדרג את האתר וכתוצאה מכך את הביצועים שלו היא אופטימיזציה טכנית. הכוונה היא לסדרת פעולות שנדרשת עבורן בקיאות טכנית והיכרות עם הכללים של גוגל ועם כלים דוגמת גוגל אנליטיקס ועוד. מרכיב זה בעבודתו של מקדם אתרים מומחה כולל בין השאר יצירת היררכיה נכונה באתר, קיצור זמן הטעינה (פרמטר קריטי בעידן שבו כולנו רוצים מענה מידי ובפרט באינטרנט), שימוש בתגיות על-מנת לעזור לגוגל להבין טוב יותר את האתר וכך להעניק לו ציון הולם, איתור קישורים שבורים וטיפול בהם, הוספת כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות, ועוד.
הוספת תכנים בעלי ערך אמיתי לגולשים
בדיוק כפי ששיווק ברשתות חברתיות מבוסס בסופו של דבר על תוכן איכותי, כלומר כזה שמספק ערך אמיתי לגולשים ולגולשות, כך פנייה אל מומחה קידום אתרים מניבה – לאחר תהליך מובנה שכולל גם מחקר מעמיק – הוספת תכנים מתאימים. המחקר המתבצע עבור תהליך הקידום כולל אפיון של קהל היעד של העסק, על-מנת להבין מהם התכנים שמעניינים אותו ושיגרמו לו לפתח יחס חיובי כלפי האתר ולכן גם כלפי בעלי האתר; מחקר מילות מפתח שתפקידו הוא להבין מהם הביטויים שעבורם הכי כדאי לקדם את האתר; ובחלק מהמקרים גם מחקר מתחרים – כדי להבין איך הם מתנהלים במרחב הדיגיטלי ובפרט איך האתר שלהם זוכה לציון טוב בגוגל (וכך לדעת כיצד לעקוף אותם).
העשרת פרופיל הקישורים
מרכיב חיוני שלישי בשירות שמספק מומחה קידום אתרים הוא בניית קישורים. הכוונה היא גם לקישורים פנימיים שמשפרים את הציון של דפים רבים באתר ובנוסף גורמים לגולשים להישאר בו זמן רב יותר (פרמטר שגוגל מייחסת לו משקל לא מבוטל), וגם לקישורים חיצוניים.
לצורך הוספת קישורים חיצוניים שיובילו אל האתר, משתמשים אנשי המקצוע בתחום בשורת כלים מקצועיים – על-מנת לאתר את האתרים הטובים ביותר לינקים מהם. השיקולים המרכזיים הם הסמכותיות של כל אתר מבחינת גוגל והזיקה בינו לבין האתר שאותו מקדמים (משום שגוגל עלולה להתייחס בחשדנות לקישורים מאתרים שאין ביניהם לבין האתר שאליו הם מפנים שום קשר). דגש נוסף הוא הטקסט שעליו יופיע הקישור, כשבפרט כדאי שהוא ישתלב באופן הטבעי ביותר האפשרי בטקסט (שחייב כמובן להיות איכותי ומועיל עבור הגולשים).