לאכול בריא יותר בלי לשלם ביוקר

תזונה בריאה חשובה לכולנו, ילדים ומבוגרים כאחד. מזונות ומאכלים שנחשבים לבריאים, נתפסים לעיתים כיקרים מעצם טבעם, אבל האם זה באמת חייב להיות כך? מסתבר שבעזרת כמה צעדים לא יותר מדי מסובכים, תוכלו לאכול בריא יותר ואפילו לחסוך כסף.

לא כל יום בשר – אקולוגי, בריא וחסכוני

בשר נחשב לאחד מחומרי הגלם היקרים ביותר. אין ספק שיש ערך תזונתי רב למזונות מן החי, אבל באמת שאין שום חוק שאומר שצריך כל יום בשר. מדי פעם, וותרו על בשר ותוכלו ליהנות מארוחה מזינה ומאוד טעימה. למשל, כמנה עיקרית לכם או לילדים שלכם הגישו פילה טונה. מפעם לפעם, ניתן להגיש למנה עיקרית שקשוקה נפלאה או סלט ביצים עם אבוקדו. בצורה כזאת אתם נהנים מאוכל מזין ובריא, אך גם אקולוגי וחסכוני. אגב, תזונאים מסכימים ברובם הגדול שאין שום הצדקה לאכול כל יום בשר, שכן עיכול בשר צורך מהגוף לא מעט אנרגיה.

לאכול יותר קטניות – שפע של חלבון לא יקר

מלבד פילה טונה או סלמון, שמכילים חלבון בריא מאוד, כדאי להכניס לתפריט יותר קטניות. מיני קטניות כגון שעועית, עדשים, חומוס מבושל וכיוצא בזה, מעניקים ערך תזונתי גבוה מאוד. הם עשירים בחלבונים וניתן לאכול אותם לארוחה עיקרית בצהרים או בערב. הם משביעים והשילוב עם דגן מלא נכון מאוד מבחינה תזונתית וגם לא יקר. טיפ חשוב: ניתן לקנות קטניות במשקל, שהן הרבה יותר זולות ביחס למותגים הארוזים.

ירקות ופירות – רק בעונה

מחירי הירקות והפירות האמירו בשנים האחרונות ולפעמים, אפרסק אחד עולה כמו זהב. אז מה אפשר לעשות על מנת לאכול בריא, שפע של ויטמינים, מבלי לקרוע את הכיס? בניגוד לקטניות או פילה טונה, פערי המחיר בין ירקות ופירות בעונתם לבין פירות וירקות מחוץ לעונה עצומים. אמנם חקלאים יודעים לגדל בחממות ובצורה מבוקרת כמעט כל ירק או פרי, בקיץ ובחורף, אבל יש יתרון מאוד ברור בהיצמדות לעונה. פירות העונה זולים בעשרות אחוזים ולפעמים יותר, לעומת פירות מחוץ לעונה.

חייבים חטיפים? קנו רק בקטן

נשנושים וחטיפים הם חלק מהשגרה של רבים מאיתנו. כדאי בלעדיהם, אך לא תמיד אפשר לעמוד בזה. אבל מה שניתן לעשות על מנת ליהנות מאוכל יותר בריא וגם מחיסכון כספי משמעותי זה לקנות רק חטיפים קטנים. לרוב, כאשר קונים אריזה גדולה של חטיף, אוכלים את כל הכמות מבלי להניד עפעף. והרי אנו לא אוכלים זאת על מנת לשבוע אלא כדי להתפנק. לכן, פשוט קונים שקית חטיפים קטנה וכך אוכלים פחות ומשלמים פחות. ואל תתבלבלו, אמנם המחיר למאה גרם בשקית קטנה קצת יותר גבוה, אבל עדיין שקית קטנה הרבה יותר זולה, מהגדולה.

טריק נפלא – צלחת קטנה

קרה לכם לאחרונה שסיימתם לאכול ארוחה טובה אבל הרגשתם אחר כך שאתם "מפוצצים" ושהחגורה של המכנסים בקושי נסגרת? מסתבר שהציבור כיום התרגל לאכול יותר, וזה לאו דווקא רצוי. אכילת יתר גורמת להשמנה ובדרך כלל מעמיסה על מערכת העיכול ולא מביאה עימה בריאות יתר. אכילה יותר מתונה מספקת לגוף את מה שהוא צריך, מבלי לגרום לעליה מוגזמת ברמות הסוכר, בצריכת שומנים, כולסטרול וכדומה. כשאוכלים פחות, וכל אחד יכול להתרגל לכך, זה מצטבר בסופו של דבר להרבה מאוד כסף שנחסך. הטריק הנפלא שיעזור בכך הוא: עברו לאכילה בצלחות קטנות יותר. אנחנו הרי אוכלים עם העיניים. כשהצלחת נראית עמוסה, אנו מרגישים מסופקים. אכלתם ואתם עדיין באמת רעבים? קחו תוספת. כשתתרגלו לנהוג כך, תרוויחו מבחינה תזונתית, כספית ובריאותית.

 

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות