ג'ינגל עסקי הוא ביטוי קצר וקליט המשמש בפרסום לשיווק מוצרים ושירותים.
בעבר, ג'ינגלים נוצרו על ידי אנשים בעלי חוש קצב ותזמון נהדרים. בימינו, עם עליית השיווק הדיגיטלי, אלה נוצרים לעתים קרובות על ידי תוכניות AI שנועדו ליצור ביטויים קליטים.
מקרה השימוש הראשון עבור כלי כתיבה בינה מלאכותית הוא שהוא יכול לעזור לחברות ליצור ג'ינגלים משלהן עבור המוצר או השירות שלהן מבלי להקדיש זמן לכך. זה חוסך להם זמן וכסף מכיוון שהם לא צריכים לשלם עבור סופר חיצוני.
ג'ינגלים המשמש עסקים כדי להעביר את המסר שלהם
הם מורכבים בדרך כלל מנגינה קליטה ומשפט או משפט קצרים מאוד שחוזרים על עצמם לאורך הג'ינגל.
בעבר, היו הרבה ויכוחים אם ג'ינגלים יכולים לגרום לאנשים לקנות מוצרים. עם זאת, עם עוזרי כתיבה בינה מלאכותית, קל יותר לחברות ליצור ג'ינגלים בקנה מידה.
דוגמה לעוזר כתיבה בינה מלאכותית היא JinglesBot אשר יוצר ג'ינגלים מקצועיים לעסקים בקנה מידה.
ג'ינגלים עסקיים הם סוג של פרסום המשמש לקידום מוצר או שירות. הם ביטויים קצרים וקליטים המשמשים לעתים קרובות מתוך כוונה ליצור תגובה רגשית מהקהל.
ג'ינגלים עסקיים קיימים כבר שנים ונמצאים בשימוש בתעשיות רבות ושונות במשך עשרות שנים. אבל רק לאחרונה הם הפכו פופולריים שוב. הסיבה לכך היא שעסקים יכולים כעת להשתמש בהם כדי להגביר את טווח ההגעה שלהם במדיה החברתית ולהגדיל את תעבורת האתר שלהם.
הפופולריות של הג'ינגלים העסקיים גדלה בשנים האחרונות, אך הם עדיין לא זוכים להכרה רחבה ככלי שיווקי יעיל – יש חברות אפילו הרואות בהם בזבוז זמן ומשאבים!
השימוש בג'ינגלים בפרסום אינו מושג חדש
ג'ינגל לעסק זה מנגינות קצרות וקליטות המשמשות לקידום מוצרים במגוון דרכים.
כמה ג'ינגלים קיימים כבר עשרות שנים, כמו המנגינה הקלאסית של קוקה קולה. ג'ינגלים אחרים נוצרו למטרה ספציפית של קידום מוצר או חברה מסוימים, כמו השיר "I'm Lovin' It" של מקדונלדס.
למרות הפופולריות שלהן, חברות רבות הפסיקו להשתמש בג'ינגלים מכיוון שהם עלולים להיות יקרים וגוזלים זמן להפקה ויישום. עם זאת, יש עדיין כמה חברות שמשתמשות בהן כדי לקדם את המותג או המוצרים שלהן.
ג'ינגלים הם שירים קצרים, קליטים ובלתי נשכחים המשמשים בפרסום. הם סוג של מוזיקה שנועדה ליצור קשר רגשי עם הקהל.
ג'ינגלים קיימים כבר עשרות שנים וניתן למצוא אותם בכל סוגי הפרסום. הם שימשו לכל דבר, החל מפרסומות טלוויזיה לפרסומות ברדיו ועד אפילו למודעות מודפסות. עם זאת, ג'ינגלים לא תמיד נוצרו על ידי בני אדם, אלא על ידי רובוטים או תוכנות AI.
חלק מהג'ינגלים נוצרו על ידי תוכנות כמו Jingles, שעזרו לחברות ליצור ג'ינגלים שהיו קליטים ובלתי נשכחים. תוכניות אלה ייצרו מיליוני רעיונות המבוססים על הצרכים הספציפיים של החברה ולאחר מכן יתנו לחברה לבחור את המועדפים עליהן.