הדרך הבטוחה ביותר לפתיחת עסק עצמאי

אם החלטתם לפתוח עסק עצמאי, כדאי שתדעו כי פתיחת עסק מעין זה חייבת להתבצע בצורה מוצלחת. לפני שאתם פותחים עסק חדש אחד הדברים שיש לקחת בחשבון הוא איזה סוג של עוסק תהיו: עוסק פטור או שמא עוסק מורשה. רישום העסק חייב להתבצע לא יאוחר מהיום שבו החלה הפעילות העסקית של העסק שלכם.

 

עוסק פטור או מורשה?

הקמת עסק עצמאי מתחילה כאמור בשאלה: האם אתם מקימים עסק שיהיה עוסק פטור או עוסק מורשה? ההבדל הראשון ולמעשה העיקרי בין עוסק פטור לעוסק מורשה הוא מחזור העסקאות השנתי. מחזור העסקאות השנתי של עוסק פטור יהיה בסכום הנקבע בהתאם לרשות המיסים בשנת המס המדוברת. כוונת המונח עוסק פטור היא שהעסק פטור ממס ערך מוסף, נתון שיכול להיות שיקול רציני בבחירת סוג העסק, כיוון שמדובר על חיסכון של 17 אחוזי מס כאשר מתבצעות העסקאות. עוסק פטור לא מזדכה על מע"מ תשומות ולא יכול לגבות מע"מ עסקאות.

 

כיצד פותחים עסק עצמאי?

הקמת עסק עצמאי הן מסוג עוסק פטור והן מסוג עוסק מורשה דורש כמה שלבים: ראשית כל, יש לגשת לפתוח תיק במס ערך מוסף באזור המגורים שלכם. יש להביא מסמכים עמכם כגון: טופס 821, צילום תעודת זהות, צילום פנקס שקים או אישור בעלות על חשבון בנק, חוזה שכירות ותעודת מקצוע במידה ויש. לאחר שתפתחו תיק במע"מ, עליכם לגשת למס הכנסה ולפתוח תיק עוסק ולאחר מכן עליכם לגשת  לביטוח הלאומי ולפתוח גם בו את התיק הרלוונטי. לאחר שתפתחו את כל התיקים המדוברים, עליכם להפיק פנקס חשבוניות לעסק שלכם או לחילופין תוכנה ייעודית שבאמצעותה תוכלו להפיק חשבוניות ללקוחות שלכם. חשוב שתתנהלו בצורה נכונה מול רשויות המס בכל הנוגע לסוג העסק שפתחתם. עוסק מורשה נדרש להגיש דוחות רלוונטיים לרשויות המס בתדירות גבוהה יותר מעוסק פטור.

 

כיצד מקימים עסק עצמאי בצורה קלה?

ישנן 2 אופציות להקמת עסק עצמאי: אופציה ראשונה היא לנהל את כל תהליך פתיחת העסק באופן עצמאי, כלומר: לגשת לרשויות המס השונות ולביטוח הלאומי ולפתוח את התיקים הרלוונטיים, לחילופין, תוכלו לבחור ברואה חשבון מקצועי ומנוסה שיסייע לכם בתהליך פתיחת התיקים המדוברים או שיפתח עבורכם את התיקים הרלוונטיים. תפקידו של רואה חשבון לא נגמר ברגע פתיחת התיקים הרלוונטיים והוא זה שאחרי על הגשת הדוחות הכספיים אשר רשויות המס דורשות הן מעוסק מורשה והן מעוסק פטור וכן, על הגשת הצהרת הון הנדרשת מדי כמה שנים.

בעוד שניהול של עוסק פטור לרוב יהיה קל יותר מעוסק מורשה, הרי שעדיין כדאי לו לבחור מראש ברואה חשבון מקצועי ומנוסה לצורך ניהול כספי תקין בעסק ובהתאם לכך הפקת דוחות והגשת דוחות רלוונטיים שכן, מדובר על דוחות שיש להגיש בקפידה על מנת שלא להסתבך באופן כלשהו מול רשות המיסים.

 

מה עוד צריך בכדי להקים עסק עצמאי?

פתיחת עסק עצמאי דורשת מלבד הפן הבירוקרטי של הקמת העסק גם התנהלות נכונה בכל הנוגע לכתיבת תכנית עסקית, מחקר שוק, גיוס משקיעים ועוד. על כן, כדאי להיעזר בליווי של מומחים בתחום על מנת שפתיחת העסק תתבצע בצורה הנכונה שלב אחר שלב ושהעסק יתנהל בצורה תקינה ובסופו של דבר יהיה רווחי.

מה היה לנו עד עכשיו?

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

אבטחת מידע
פתרונות מחשוב לעסקים ב-2024

עולם המחשוב לעסקים הוא עולם מפותח הממשיך להתחדש מיום ליום ומהווה בסיס איתן וחזק לפעילות עסקית טובה ובטיחותית. שירות זה מתמקד בעיקר בהענקת פתרונות חדשניים וטכנולוגיים לצורך שיפור היכולות הארגוניות, הגברת היציבות של התשתיות הקיימות ושיפור תפוקת העבודה. מה השירות כולל, ומאיפה מתחילים להתאים אותו ברמה האישית לכל ארגון? כל הפרטים כאן.