הפלגה בהשפעת הזרם

כוון הזרם ניתן לגבי הכוון שאליו הוא זורם – זרם דרומי זורם לכוון דרום.
כוון הרוח ניתן לגבי הכוון שממנו היא נושבת – רוח דרומית נושבת מכוון דרום.מאמרים על זרמי הים ו רוחות (קישורים למטאורולוגיה)
זרםכאשר מפליגים במים ללא זרם, כלי השייט יגיע למחוז חפצו כאשר יפנה את חרטום כלי השייט לכוון שסימן במפה (תוך תיקון שגיאת המצפן כמובן).

כאשר יש זרם לכוון כל שהוא, ישפיע הזרם על הכוון והמהירות הרצוייה.

החיצים מסמנים את כוון הזרם.
מקבילית הכוחות
כאשר פועלים על גוף שני כוחות, ישאף כל כוח למשוך את הגוף לכוונו.
בכדי למצוא את כוון תזוזת הגוף, נשרטט מקבילית, השקול הוא כוון המשיכה המשותף לשני הכוחות.אם נתרגם את הוקטורים
למהירות וכוון כלי השייט המופיעים על המצפן ועל הלוג.
ולמהירות וכוון הזרם
השקול יהיה תנועתו ומהירותו האמתית של כלי השייט.
הציור מראה רישום של תנועת כלי השייט בזרם. הוקטורים מציינים את מהירות כלי השייט (קטע AB) ומהירות הזרם (קטע AD).

הפלגה תוך התחשבות בזרם
כלי שייט נמצא בנקודה A ומפליג לכוון נקודה B.
הזרם במקום כוונו מהירותו ידועים.
רצוננו להגיע לנקודה B תוך התחשבות בזרם.
מה יהיה כוון החרטום ומה תהיה המהירות ביחס לקרקע של כלי השייט?


נעביר בתחילה קו מנקודת המוצא A לנקודה אליה אנו רוצים להגיע B.

נמתח קו מנקודה A שיסמן את כוון הזרם.
נמדוד את מהירות הזרם ונסמן את מהירותו בקשרים (מייל בשעה) בנקודה D.

נמדוד בעזרת מחוגה קטע שאותו יעבור כלי השייט בשעה – נשים את חוד המחוגה על נקודה D ובקצה המחוגה השני נעביר קשת על קטע AB. ונסמן את נקודת החיתוך AB1.

מהירות כלי השייט בהתחשב בזרם יהיה קטע AB1.
הדגמת מסלול האניה ומיקומה האמיתי וכן כוון החרטום.הערה במקום לשרטט וקטורים של שעה (מהירות כלי השייט ומהירות הזרם) רצוי ומדוייק יותר יהיה לשרטט וקטורים של זמן ארוך יותר כלומר 3 או 4 שעות.
בציור זה נראה כלי שייט המתחשב בזרם.
כלי השייט היפנה את חרטומו בכוון כזה שבו ידחוף אותו הזרם ויחזירו למסלול הרצוי.
רוחבעוד שאת השפעת הזרם קל לחשב, הרי את הסטיה שגורמת הרוח לא נחשב כמו שחישבנו את הסטיה שגורם הזרם. היות ואיננו יודעים מה תהיה השפעתה. בעוד שסטית כלי השייט בגלל הזרם הוא במהירות ובכוון הזרם הסטיה בגלל הרוח לא תהיה במהירות הרוח אלא פחות ממנה.
את הסטיה נחשב על ידי הפלגה בקורס הרצוי, לאחר זמן קבוע נמצא את מיקום כלי השייט.
נחשב את הסטיה בין המיקום שבו אנחנו נמצאים והמיקום שבו הינו צריכים להיות DR.
נתקן את הקורס כמו שתיקנו את הקורס לגבי הזרם.

בציור, כלי השייט הנמצא בנקודה ידועה לו – A צריך להגיע ל לנקודה B, במקום אין זרם אך כוון ההפלגה מושפע מהרוח.
כלי השייט אינו יודע מה השפעת הרוח והוא מפליג זמן מה לכוון נקודה B שאליה הוא צריך להגיע. לאחר זמן מה הוא מחשב את מיקומו DR ומוצא בנקודה C. באותו זמן הוא מוצא את מיקומו האמיתי (בעזרת תכווינים למגדלי אור למשל) וקובע את מיקומו האמתי בנקודה D.
נשאלת השאלה כיצד הגיע לנקודה D במקום לנקודה C? המסקנה היא שהרוח דחפה אותו לכוון צפון מזרח.
מנקודה D כלי השייט ישנה את כוונו למטרתו נקודה C תוך התחשבות ברוח ותיקון כוון החרטום כלי השייט כמוסבר לעיל.

מה היה לנו עד עכשיו?

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.

אבטחת מידע
פתרונות מחשוב לעסקים ב-2024

עולם המחשוב לעסקים הוא עולם מפותח הממשיך להתחדש מיום ליום ומהווה בסיס איתן וחזק לפעילות עסקית טובה ובטיחותית. שירות זה מתמקד בעיקר בהענקת פתרונות חדשניים וטכנולוגיים לצורך שיפור היכולות הארגוניות, הגברת היציבות של התשתיות הקיימות ושיפור תפוקת העבודה. מה השירות כולל, ומאיפה מתחילים להתאים אותו ברמה האישית לכל ארגון? כל הפרטים כאן.