השינויים הגדולים בדרכי התשלום בעשור האחרון

אנחנו נמצאים בעידן דיגיטלי בו ההתנהלות היום יומית שלנו כמעט כולה מתבצעת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וגם הצורה שבה אנו משלמים באמצעות סליקת אשראי או תשלום באפליקציות. אנחנו חיים בפייסבוק, בטוויטר ובווטסאפ, נוסעים עם הווייז ומנהלים את חשבון הבנק שלנו מרחוק. העולם הפך כל כך מתקדם עד כי ניתן לראות אנשים משלמים עם השעון שלהם בתור בסופר ואין ספק כי אמצעי תשלום הופכים גם כן להיות דיגיטליים יותר ויותר. אז מתי סליקה משתלמת לעסק וללקוח גם כן והאם אמצעי תשלום מתקדמים יפסיק בסופו של דבר את השימוש בכסף מזומן?

 

תם עידן המזומן

בעבר אנשים היו משלמים בכסף מזומן כמעט הכול. מאז שנכנס לתוקפו חוק המזומן שנועד להגביל את השימוש בכסף מזומן, בעיקר כי אין בכך צורך יותר. לכל סופר, חנות או אפילו מלצר במסעדה יש היום מכונות סליקה ניידות שיכולות לבצע תשלום במקום באמצעות כרטיס אשראי, אז למה בכלל לחשוב על כסף מזומן? 

 

מה היתרונות של התשלום באמצעים דיגיטליים? 

ישנם יתרונות רבים לתשלום באמצעים דיגיטליים, כאשר הבולט בהם הוא שהכסף תמיד נמצא על אנשים, בכל מקום ובכל זמן. אין צורך ללכת לכספומט כדי להוציא כסף וגם הסיכון לגניבה יורד. כסף מזומן לא ניתן לאתר, אבל כאשר משתמשים באמצעים דיגיטליים ניתן לבטלם במקרה שהם נגנבים ובכך למנוע שימוש בהם. כל אמצעי תשלום דיגיטלי הופך את התשלום לנוח, למעשה סליקת אשראי ככל הנראה תחליף בשלב כל שהוא את השימוש במזומן. 

 

כיצד שיטות התשלום השתנו בשנים האחרונות? 

ניתן לראות מגמה של שינוי בעשור האחרון בכל אמצעי תשלום שהכרנו עד היום. כיום ניתן לבצע תשלומים באמצעים דיגיטליים שונים כאשר סליקת אשראי נעשית גם באמצעות אפליקציות, גם באתרים וגם פיזית כאשר נמצאים במקום ורוצים לשלם עבור מוצר או שירות. אילו שיטות תשלום ישנן כיום? ניתן להעביר לאדם אחר בהעברה בנקאית באמצעות אפליקציה באופן מידי, ניתן לבצע סליקת אשראי במקום, ניתן לצלם צ'ק באפליקציה ולהפקיד אותו מבלי להגיע פיזית לבנק, וגם ניתן להעביר בביט או בפייבוקס כספים מכרטיסי אשראי לחשבונות בנק של מוטבים. 

 

האם אנשים ונותני שירות מעדיפים תשלום באופן דיגיטלי? 

ישנה סברה כי אמצעי תשלום נוח הוא תמיד מזומן, אך בעידן של היום אין לכך משמעות. רק במקרים בהם הכסף נבלע בתוך מינוס בחשבון הבנק הדבר יכול להיות משמעותי, בכל מקרה אחר ההעברה היא מידית ומאפשרת נוחות מקסימלית למשלם ולמקבל התשלום. כולם היום רוצים את הכסף שלהם באופן דיגיטלי, ואם בעבר סליקת אשראי הייתה נחללם של עסקים בלבד, הכי שכיום גם אנשים פרטיים יכולים לבצע סליקה שכן ההעברה באפליקציות אינה שונה מכך. 

בסוף כל אחד רוצה לקבל את התשלום עבור השירות או המוצר שלו, בין אם הוא מגיע באמצעות סליקה ובין אם במזומן. מתן האפשרות לבצע סליקה בכל מקום וזמן ללא צורך להחזיק בכרטיס אשראי ביד הפכה את התשלום לנוח ועסקים ונותני שירות בעיקר הרוויחו מכך. 

רוצה להבין לעומק על סליקה ועל אמצעי תשלום דיגיטליים? חברת אופל פיי מציעה את כל המידע והשירותים המתקדמים בתחום. תוכלו לקרוא מידע נוסף באתר https://www.opalpay.co.il/

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.