ורטיגו טיפול, תסמינים וכל מה שאתם צריכים לדעת

ורטיגו הינו סימפטום אשר גורם לסחרחורת וגורם לאדם להרגיש שהוא מסתובב או שהסביבה סביבו מסתובבת, גם כשזה לא באמת קורה במציאות. לרוב, ורטיגו הוא סימפטום המעיד על בעיה באוזן הפנימית, אך הוא יכול להתפתח גם כתוצאה ממחלות הקשורות למוח כמו גידולים, שבץ מוחי וכדומה.

אם תחפשו עבור ורטיגו טיפול תוכלו למצוא מגוון רחב של טיפולים והצעות שונות אך בפועל, המטרה שאתם צריכים לכוון אליה היא לא הטיפול בורטיגו עצמו, אלא טיפול במחלה אשר מהווה את הגורם לורטיגו. טיפול בשורש הבעיה כמובן יביא גם את הטיפול בסיפטומים, אך גם יבטיח כי הם לא יחזרו שוב ולא תהיו תלויים בתרופות בכדי לאזן את הורטיגו באופן קבוע.

 

מה זה בכלל ורטיגו?

כאמור, ורטיגו הוא מצב המתאר סחרחורות ותחושת חוסר איזון, אך מעבר לכך, הסובלים מורטיגו יכולים לסבול גם מתסמינים נוספים כמו:

  • בחילות והקאות
  • סחרחורות
  • חוסר איזון ושיווי משקל
  • אובדן יכולת השמיעה באוזן אחת או בשתי האוזניים
  • צלצולים באוזניים (טינטון)
  • כאבי ראש
  • בחילות בזמן נסיעה
  • תחושה של אטימות באוזן
  • חוסר שליטה בתנועות העיניים וכדומה

ורטיגו היקפי לעומת ורטיגו מרכזי

הורטיגו הנפוץ ביותר היום הוא הורטיגו ההיקפי, אשר המקור שלו הוא מהאוזן הפנימית או מהעצב הוסטיבולרי, ששניהם משמשים לטובת יצירת איזון ושיווק משקל.

לעומת זאת, הורטיגו המרכזי הוא פחות נפוץ, והוא מגיע כתוצאה ממחלה אשר משפיעה על המוח. זה יכול להיות זיהום, שבץ, פגיעה מוחית, גידול במוח או כל דבר דומה. יחד עם זאת, הסתמינים במקרה הזה יהיו הרבה יותר ברורים והרבה יותר חמורים ויכולים לגרום לחוסר שיווי משקל חמור או אפילו קושי בהליכה.

מלבד הגורמים הללו, ישנם גורמים נוספים אשר יכולים לגרום לורטיגו כמו מיגרנות, שימוש בתרופות מסוימות, הפרעות קצב, סוכרת, פציעות ראש, חוסר תזוזה ממושך, שלבקת חוגרת, בעיות באוזניים, פיסטולה פרילימפטית, נשימה מהירה, לחץ דם נמוך, חולשה בשרירים, אוטוסקלרוזיס, טרשת נפוצה ועוד.

 

האם ורטיגו הוא מסוכן?

ורטיגו עלול לגרום לנפילות, מה שעלול לגרום לשברים בעצמות או לפציעות אחרות אשר מגיעות כתוצאה מהנפילה. בנוסף, הורטיגו יכול לגרום להפרעה ולגרום לסיכון בביצוע פעילויות יום יומיות כמו נהיגה, בישול או התעסקות באש ועוד, ומכאן הסיכונים שלו.

 

מה עושים?

כפי שכבר כתבנו בתחילת המאמר, הדרך הטובה ביותר לטפל בורטיגו היא למצוא את המקור אשר גורם לו. ברגע שמוצאים את הבעיה אתם כבר בחצי הדרך לפתרון שלה. לכן, לפני שאתם פונים אל תרופות שונות אשר רק מטשטשות את הורטיגו או מנסות לעזור לאזן אותו, פנו לאבחון וטיפול מקצועי בשורש הבעיה כך שתוכלו לפתור את הבעיה לעומק ותוכלו להיפטר אחת ולתמיד מתסמיני הורטיגו הקשים ולהחזיר לעצמכם את הבריאות ושגרת החיים הטובה.

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.