חתימה אלקטרונית – באילו מקרים זה נחוץ

אנו חיים בעידן מהיר בו אנשים מבקשים שנוחות דיגיטלית תהיה חלק בלתי נפרד מכל עסקה שהם חותמים עליה. אנשים עסוקים, נמצאים בתזוזה מתמדת והבקשה להתקדם להיברידיות מכל גוף היא כבר לא בגדר המלצה, היא כמעט בגדר חובה. בשל כך חתימה אלקטרונית הפכה לצורך עסקי של ארגונים ועסקים רבים, וזאת כדי לספק ללקוחות את מקסימום הנוחות, אך גם העסק עצמו מרוויח מכך לא מעט. 

עידן חדש של בירוקרטיה

אנשים חותמים על חוזים ומסמכים כדי לתת את האישור שלהם לעסקאות, הלוואות, קנייה של מוצרים ואישורים שונים שהם חלק בלתי נפרד מחיינו. עובדים שכירים מבצעים חתימה אלקטרונית על טפסים שקשורים לעבודה, עסקים מאפשרים חתימה על רכישת מוצרים מרחוק וארגונים פיננסיים שונים מאפשרים חתימה מרחוק כדי לחסוך לאנשים הגעה לסניף או שליחת שליח עד אליהם. 

אמנם העולם מתקדם כל הזמן לכיוון הדיגיטלי אך אין זה אומר שאין צורך בחתימות. לכן חתימה על מסמכים מרחוק היא צורך שלא יאבד אף פעם, אלא רק ילך ויגדל. 

לחתום מרחוק על פי חוק

כדאי לדעת שקיים חוק חתימה מרחוק והוא זה שחולל את המהפכה שמתאפשרת כיום בתחום העסקים. חוק חתימה אלקטרונית שם סוף לבזבוז הניירת והוא גם מאפשר לעסקים וארגונים להתנהל ביעילות דיגיטלית שחוסכת מקום פיזי וכוח אדם. כמו כן, ניתן למצוא במהירות את החתימות וגם לשלוח אותן בעת הצורך לכל מקום בעולם בקליק אחד קטן. 

כאשר החתימה מרחוק נכנסה אל העולם היא גם שמה סוף למצבים בהם אנשים היו מתחמקים מתשלומים בגלל בעיות שילוח שונות או חוסר יעילות בחתימה על מסמכים. ידוע כי ספקים צריכים לחתום על עסקאות שונות ובעבר לא מעט היו טוענים שלא קיבלו את החשבונית בדואר והדבר היה מוביל לעיכובים מיותרים בתשלומים. העסקאות יותר מהירות, הן חוקיות לחלוטין ויעילות, קשה מאוד לזייף את החתימה האלקטרונית וגם ניתן לספק את החתימה מבלי להיות תלויים בדואר או בשליחים. עוד יתרון גדול שנוצר עם האפשרות לבצע חתימה על מסמכים מרחוק היא הוצאת חשבוניות וקבלות דיגיטליות שהפכו את כל עולם התשלומים בין עסקים וחברות ובין ספקים ואף מול הלקוחות עצמם ליעיל, נוח ואפקטיבי. 

חתימה מחודשת ותיקון מובילים לחיסכון בזמן

אחד הנושאים הכאובים בעולם שקדם את החתימה האלקטרונית היה כשהתגלה כי חתימה היא פסולה. דמיינו לעצמכם מצב בו חברה מחכה לשליח שלוקח את הזמן שלו, בין אם מדובר בחברה פרטית או בדואר ישראל. לעיתים גם לאחר שהיה עיכוב משמעותי, החתימה שהגיעה לא נראתה טוב או הייתה פסולה משימוש וחוזר חלילה. לעיתים קרובות היה ניתן לראות כיצד חברות ועסקים היו מסתבכים סביב הנושא כאשר חתימה אלקטרונית הייתה יכולה לפתור להם את הבעיה בזמן קצר בהרבה. 

עם חתימה אלקטרונית ניתן לראות בו במקום האם יש בעיה עם החתימה, אם היא לא קריאה או פסולה ניתן בתוך זמן קצר לבקש בתוך זמן קצר חתימה מחודשת ובכך לפתור את הבעיה, אפילו בעניין של דקות. אין ספק שחתימה דיגיטלית היא הפתרון לעסקים שרוצים להתנהל ביעילות, במהירות וללא תקלות מיותרות. 

מה היה לנו עד עכשיו?

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

אבטחת מידע
פתרונות מחשוב לעסקים ב-2024

עולם המחשוב לעסקים הוא עולם מפותח הממשיך להתחדש מיום ליום ומהווה בסיס איתן וחזק לפעילות עסקית טובה ובטיחותית. שירות זה מתמקד בעיקר בהענקת פתרונות חדשניים וטכנולוגיים לצורך שיפור היכולות הארגוניות, הגברת היציבות של התשתיות הקיימות ושיפור תפוקת העבודה. מה השירות כולל, ומאיפה מתחילים להתאים אותו ברמה האישית לכל ארגון? כל הפרטים כאן.