ייצוג משפטי והתמודדות נכונה עם עבירות הלבנת הון

הלבנת הון היא עשיית פעולה בהון אשר נצבר בדרכים לא חוקיות במטרה להטמיע את אותו ההון, שמקורו בפעילות עבריינית, ברכוש הנושא אופי חוקי. להסוות את מקורו הבלתי חוקי של הכסף או הרכוש והצגתו כאילו נצבר באמצעים כשרים וחוקיים. כספים שמקורם בעבירות או בפעילות פלילית ואינם מעוררים חשד. בשנת 2000 חוקק חוק איסור הלבנת הון המבטא את עמדת המחוקק שרואה בפעולה של הלבנת הון כפעילות המחוללת פשיעה שיש להוקיעה ובגינה יש להטיל עונשים מאסר חמורים.

עו״ד אלעד רן, שותף מייסד במשרד שאול – רן ושות׳ המטפל בתיקי צווארון לבן, מיסים, הלבנת הון ועבירות כלכליות, מציין, כי ״פעולות האכיפה כנגד תופעת הלבנת הון הולכות ומתגברות בישראל בשנים האחרונות, רשויות החוק במדינה פועלות במאמץ משותף להגברת האכיפה הכלכלית והחמרת הענישה כנגד מבצעי עבירות.״

מטרת המחוקק, רשויות האכיפה ובתי המשפט היא לבטל את התמריץ הכספי הניתן תמורת ביצוע עבירות פליליות ושלילת האפשרות לעשות שימוש בהון שחור לביצוע עסקאות נוספות שימשיכו וירחיבו את מעגל הפשיעה.

עבירות הלבנת הון הן עבירות פליליות מהחמורות בספר החוקים, הענישה בגינן מחמירה ורשויות האכיפה החוקרות עבירות אלה הן מיומנות ומקצועיות עד מאוד. מומלץ בכל לשון, לממש את זכותכם להיפגש ולהיוועץ ב- עורך דין הלבנת הון כבר בשלב חקירה באזהרה או בשלב המעצר. מדובר בזכות בסיסית וחשובה ביותר, על מנת לשמור על זכויות הנחקר או העצור, למנוע פערים ביחסי הכוחות שלו אל מול החוקרים ובעיקר על מנת למנוע טעויות שעלולות לגבות מהחשוד מחיר כבד ביותר בעתיד.

פעילות פיננסית בלתי חוקית והענישה בגינה

עבירות מקור ובהן עבירות על פקודת מס הכנסה וחוק מע״מ לדוגמה הן עבירות הלבנת הון חמורות במיוחד המצביעות על פעילות עבריינית מאורגנת ומתוכננת. לדוגמא, אדם מסוים יכול לקבל סכומי כסף גדולים מבלי להצהיר על כך לרשויות המס וכך הוא מגדיל את הרווח שלו בשל אי תשלום מס כפי שנדרש על פי חוק. העונש על עבירות פיננסיות מתחיל בקנסות, עובר דרך עבודות שירות ויכול להגיע עד למאסר ממושך בכלא. עורך דין הלבנת הון מייצג ומגן על לקוחות החשודים בביצוע פעולות פיננסיות בלתי חוקיות וכאלה המצויים תחת חקירה משטרתית. תפקידו של עורך הדין המומחה בתחום עבירות הלבנת הון הינו להוכיח כי דבר העבירה המיוחס ללקוח לא בוצע בפועל או שהנסיבות שהובילו לדבר העבירה הינן טכניות ואין מקורן בכוונה עבריינית או פלילית.

ייצוג משפטי בעבירות פיננסיות

פעילות של הלבנת הון מיועדת להכשרת הון שחור לא חוקי והסוואתו מפני הרשויות. ככל שהבנקים מנהיגים מדיניות של דיסקרטיות פיננסית, כך גדלים הסיכויים להצליח לבצע עבירות של הלבנת הון. בעולם הבינו זאת ורשויות בכל העולם פועלות להעביר מידע בין מדינות כדי להצליח ולמר את ההון השחור והלבנת ההון.

עורך דין הלבנת הון הינו בעל מומחיות וידע בעבירות פליליות, כלכליות, עבירות מס וכו׳, בכל הנוגע לעבירות כספים הקשורות להעלמת הכנסות, אי דיווח על קבלת רכוש או כספים וטשטוש הזהות של נותן ומקבל הכספים. עורך הדין הלבנת הון המייצג לקוחות החשודים או נאשמים בביצוע עבירות פיננסיות יעניק ייצוג משפטי מקיף אשר מתחיל משלב החקירה במשטרה או המעצר: ייצוג חשודים שהסתבכו בעבירות הלבנת הון יחד עם עבירות נוספות המהוות עבירות מקור כגון לדוגמה עבירות מס, ייצוג בהליכי חילוט רכוש אשר נלווים להליכים אלה, רכוש אשר התביעה תטען כי יש לחלטו שכן נרכש באמצעות כספים לא חוקיים וכו׳.

כאשר אדם מורשע בהליך פלילי בעבירה על חוק איסור הלבנת הון, בנוסף על העונש הצפוי הקבוע בחוק, המדינה מחלטת לנאשם את הרכוש שהיה קשור לביצוע העבירה.

עבירות מקור בחוק איסור הלבנת הון הן לדוגמה עבירות שוחד, עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ – כגון הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות שנעברו בנסיבות מחמירות, הימורים, סחר בסמים, סחר בלתי חוקי בנשק, עבירות של מכירה והפצה של חומר תועבה, עבירות על חוק ניירות ערך – כגון שימוש במידע פנים והרצת מניות, עבירות הקשורות להפרת זכויות יוצרים וכן עבירות נוספות.

יש לציין כי רשימה זו הינה רשימה חלקית ולא ממצה של כל העבירות המצויות בתוספת הראשונה לחוק איסור הלבנת הון, אשר ניתן להגדירן כעבירות מקור.

משרד עורכי דין בכיר ומוביל בתחום עבירות צווארון לבן

עבירות של הלבנת הון מזוהות עם עברייני הצווארון הלבן ובד בבד עם ארגוני פשיעה ואנשי העולם התחתון. ישנם מקרים רבים בהם אנשים מהשורה ואף אנשי עסקים בכירים ולגיטימיים הסתבכו בעבירות פיננסיות אשר כללו אישומים גם בעבירות הלבנת הון.

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.