אנו מדברים על תקופה שבה מתחילה להתוות איזושהי תנועה/כת אשר בסוף התהליך תנועה זאת
תהפוך להיות דת אורתודוקסית. דבר זה קורה סביבות השנה 312 לספירה. הפרשנות הזאת מבוטאת בדמות אדם(ישו) ודבר זה קורה בזמן משבר. הוא נסע דרשה על ההר אשר התאימה ללא כל ספק לאנשים אשר שמעו אותם(העניים והמנוצלים) אך יתכן שדרשה זאת הגיעה גם לאיזשהו אריסטוקרט אשר דרשה זאת התחברה לעולמו הערכי. ישנה הבנה כי זהו מסר
עמוק, משפיע אך הם מבינים כי בקרוב ישו כבר לא יהיה קיים בדמות אדם, לא יהיה קיים לנצח. דבר
זה מביא אותם למעין משבר.
רעיון רוח הקודש
מאפשר לקהל המאמינים להבין את רוח האמת, רוח הקודש והיא קיימת בעולם ויש לפרש אותה דרך ישו. האמת תמשיך להתכונן בקרב קהל המאמינים מכיוון שישו והאל נמצאים בקרב המאמינים ודבר
זה פותח בפני המאמינים צוהר להבין את הפרשנות לברית הישנה והחדשה.
קיום מצוות
האגרת לגלאטים ב(11-14:כתב פאולוס.) סיפור אשר מלמד על וויכוח חשוב מאוד. "מה זה אומר
שישו הוא הפרינציפ לפרשנות המציאות."? כיפא סעד עם אנשים לפני שיעקב(ג'יימס אחיו של ישו) הגיע וכאשר הגיעו האחים הנימולים הוא נסוג מן האחים מן הגויים ויתר היהודים עשו כמוהו. פאולוס
אומר לכיפא "מדוע אתה מתנהג כגוי ולא כיהודי, מדוע תאלץ את הגויים לחיות כיהודים.)Judiaiz("? הבעיה היא אינה שכיפא מנסה לקרב אותם ליהדות. יש כאן דרך הסיפור הקצר שפאולוס מתאר לנו
וויכוח מאוד קריטי, דחוף על "האם אני יכול לשבת ליד אנשים אשר לא שומרים על כשרות."? עמדת יעקב היא שהאחים הנימולים חייבים להמשיך לקיים מצוות והאחים הלא נימולים צריכים
להמשיך לא לקיים מצוות. מי שפונה אל הגויים ודורש מהם לקיים מצוות עושה למעשה .Judiaiz Judiaiz – כפיית עול מצוות מתוך התעמקות מוגזמת של המשמעות המפורשת של התנ"ך. אם כתוב לא לאכול גדי בחלב אמו אז לא עושים זאת(פרשנות מדויקת.) פאולוס טוען כי להמשיך לפרש את
תורת משה כמו שפירשו לפני הברית החדשה זוהי טעות ועושה .Judiaiz
סמכות הלכתית
מתי טז.17-19: ישו מכנס את קהל מאמינו המצומצם מאוד בשלב זה ושואל אותם "מה אתם אומרים עליי/על בן האדם ההוא."? הם מנסים לדמות אותו למושגים שהם מכירים מהטקסט התנכ"י כגון צאצא של ירמיהו, אליהו הנביא וכו.' כיפא(פטרוס, שמעון בר-יונה) משיב שהוא "המשיח בן
אלוהים חיים." ישו משיב שזוהי תשובה נכונה וגומל לו. הוא טוען שמי שעזר לכיפא להבין את האמת, זהו אלוהים. אלוהים למעשה דיבר מתוכו ועזר לו להתבונן בישו ועזר לו להבין שלא מדובר בנביא
אלא בבן אלוהים חיים. ישו למעשה הסמיך אותו כפרשן הראשון ועל פרשנותו תבנה הכנסייה. ניתנת לו סמכות לומר מה אסור ומה מותר. לחבר ההלכות עד כה קרו סנהדרין וכעת ישו נותן לפטרוס את
הסמכות המלאה(לאדם אחד.)
בשורה אוניברסלית גלאטים ג: (.27-28אגרת שכתב פאולוס.) למעשה הנצרות ששרדה מתוך תפיסות רבות של הנצרות היא הנצרות הפאולינית(פאולוס.) הוא אומר לשומעים: "המנגנון אשר מאפשר לכם לדעת את האמת הוא מנגנון שיש בו ממד פיזי. כולכם בני האלוהים." לפני המילים הללו קהילה זאת הייתה קהילה
שולית יחסית אך לאחר טקסט זה היא הפכה להיות סכנה ממשית והפכה להיות נרדפת על ידי הרומים. זאת מכיוון שהיא מציעה היפוך גמור לתפיסה הרומית. פאולוס אומר שהדת אינה חלק משבט, מקהילה אלא שהיא אוניברסלית, שכולנו אותו דבר. אם תורת משה הכילה מנגנונים שיש לגדר את הקהילה מפני אחרים זה מכיוון שהיה צורך לעשות זאת בעבר. כיום נדרשים דברים
אחרים, ה"ברית מילה" היא בלב והחליפה אותה הטבילה.