רומים ח(:פאולוס.) המנגנון שדרכו נכנס לעולם הנצרות הוא מנגנון רוחני. מי שאין לו את רוח המשיח אינו שייך למשיח. פאולוס למעשה טוען שאם נמשיך לקרוא את הברית הישנה כפי שהיא(אות מצווה,) אז אנו מתמסרים למשמעות הבשרית, הארצית, הגשמית שהיא מוות. האמונה היא שיש
לקרוא את הברית הישנה ולחפש את רוחה של האות, החיים. וכיצד לקרוא את הברית הישנה, כיצד אפשר לקרוא את הרוח שבבשר, החיים שבתוך המוות, הפילוסופיה, זאת ניתן לעשות באמצעות
הברית החדשה.
הרדיפות לא נעשות מכיוון שהקהילה נעשית איום פוליטי מידי, אלא הרעיון הוא מה שמאיים על האימפריה רומית. הרדיפה המהותית הראשונה כלפי הקהילה הנוצרית הייתה ב198-211
לספירה(הקיסר סברוס.) רדיפה שהובילה להמתתה שיטית של קהילות נוצריות. זוהי תקופה אשר יצרה את המרטירים.)Martyrs( אנשים נשאלו במי הם מאמינים ומי שאמר שהוא מאמין בישו נשרף במוקד. אלו הם המרטירים אשר היו מוכנים למות למען האמונה בישו. הם למעשה הפכו להיות
"קדושים מעונים." גל נוסף של רדיפות היה ב249-251 לספירה(הקיסר דקיוס) והחריפות ביותר היו
ב(284-305הקיסר דיוקלטיונוס) והסתיימו למעשה ב312 כאשר קונסטנטין המיר את דתו לנצרות. המאה הרביעית שבה הנצרות הפכה להיות דת ממוסדות היא גם התקופה שבה היהדות למעשה הפכה להיות דת ממוסדת ושתי הקהילות האלו חווה תהליך דומה של רדיפות באותן תקופות וגם ליהודים היו מרטירים כגון רבי עקיבא. הנצרות הפאולינית הפכה להיות דת האימפריה והיהדות
הרבנית הפכה להיות הנפוצה ביותר.
נזירות וסיגוף לצד המסורת האורתודוקסית בכל הקהילות מתפתחת גם מסורת נזירית.)monasticism( בתחילת הנצרות כל מי שבחר להיות נוצרי נטל חלק בפעולה סגפנית, חתרנית, נזירית אך לאחר מכן
התפתחה מסורת מאוד קיצונית. אחת הדמויות המוכרות ביותר הוא אנתוני)Antony( חי ב.251-356 הסיפור עליו הועלה על הכתב ע"י בישוף אלכסנדריה אתנסיוס. בתקופה שלאחר 312 המנהיגים
הרוחניים של הכנסייה נקראו אבות הכנסייה. הם לא הפסיקו עם הפיכת הנצרות לדת השלטת. בקרבם ישנה קטגוריה אשר נקראת "אבות המדבר" והם התחילו את תרבות הסיגוף, הנזירות. הם חיו חיים פרושים במדברים. הטקסט על אנתוני עלול להראות אזוטרי אך הוא למעשה טקסט מכונן עבור צורות חיים נוצריות רבות בהמשך השנים(לא רק של נזירים.) ניתן לומר שמבין "אבות המדבר" אנתוני הוא החשוב ביותר. הוא גדל במשפחה אריסטוקרטית, הוריו מתו בגיל צעיר, וכאשר הוא בגר
ודאג לאחותו, הוא נחשף למסר הכריסטולוגי בכנסייה. דיבר אליו המסר שמדבר על "נטישת הגשמיות" ומהר מאוד הוא אימץ אורח חיים מסוגף – מסר את
כל רכושו והחל לקיים אורח חיים שכזה. בזמן הזה לא הייתה קיימת מסורת שהיה יכול ללכת דרכה.
היו אנשים מעטים אשר חיו בהתבודדות בתוך קהילות אך הוא הרגיש שהוא צריך משהו יותר קיצוני. הוא החליט ללכת למדבריות. ככל שהוא העמיק במשימה שלו הוא פגש בשדים גדולים יותר שרצו לשים מקלות בגלגלי דרכו. הוא מדבר כיצד השטן מנסה להכשיל את הניסיון הזה ומתאר את השריון
שעוטה אנתוני. המשימה של אנתוני היא לרכז את המשימה והזיכרון רק בישו, באל, בטוב. לא
להיזכר בתשוקות החיים, אפילו לא במשפחה, בהורים. הדרך היחידה להתעמת עם אתגר השד, השטן היא לאלץ את המחשבה לכדי זיקוק. אין ספק שיש כאן יסוד מאוד מדיטטיבי(רעיונות שבאים
מן המזרח.)