כיצד להתאים משאבה לבריכת שחייה

כדי ליהנות מבריכת שחייה, חשוב מאוד שהיא תהיה נקייה. התאמת משאבה לבריכות שחייה, בין אם מדובר על בריכות ביתיות ובין אם מדובר על בריכות ציבוריות, היא דבר חשוב ביותר. בריכות שחייה מתבססות על סחרור של המים שמטרתו היא לנקות אותם והדבר מתבצע על ידי משאבות. אי התאמה של המשאבה הנכונה לבריכה כזאת או אחרת, עלולה לגרום למי הבריכה להיות מלוכלכים, מזוהמים ועוד. מים מעין אלה יכולים לסכן את בריאותם של הרוחצים בבריכה ומעבר לכך, אף אדם לא ירצה להיכנס למים מלוכלכים.

 

החשיבות של בחירת משאבה נכונה לבריכה

ראשית, חשוב להבין כי המשאבה משפיעה באופן ישיר על האיכות של המים שכן, עבודת הסחרור שלה מסייעת לסינון איכותי וטוב של המים, לחימום המים במקרה הצורך ואף לחיטוי של הבריכה. בגוף המשאבה מורכבים מסננים שמגיעים בגדלים שונים כאשר הם אלה שאחראים על ניקוי הבריכה בצורה שוטפת. אותם פילטרים מושכים אליהם את הלכלוך אשר מצטבר בבריכה ומאפשרים למי הבריכה להישאר נקיים גם לאחר יום שלם שבו רחצו בו. חשוב להבין שלמרות כל חומרי החיטוי השונים שמשתמשים בהם לניקוי הבריכה הרי שהמשאבה היא זאת שאחראית בצורה מהותית מאוד לצלילות של המי ולהנאה מהבריכה וזאת בשל היכולת של המשאבה לצבור גם לכלוכים קטנים מאוד.

 

כיצד בוחרים משאבה לבריכה?

הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור את המשאבה הנכונה לבריכה:

דבר ראשון, יש לזכור כי סוגי המשאבות השונים אשר משווקים בארץ ובעולם עשויים מחומרי ייצור שונים. חשוב מאוד להתאים את חומר הגלם שממנו מיוצרת המשאבה לסוג הבריכה. כך לדוגמא: בריכה קטנה או בריכה פרטית לרוב תסתפק במשאבה העשויה פלסטיק. לעומת זאת, בריכות ציבוריות או בריכות גדולות ידרשו משאבה העשויה מיציקת ברזל שכן, קצב סחרור המים בהן הוא גבוה ומחייב משאבות חזקות.

שנית, חשוב מאוד לבדוק מהי רמת הסינון של המשאבה וזאת כדי להתאים אותה לסוג הבריכה העומדת על הפרק. חשוב לבחור תמיד ברמת סינון גבוהה בהתאם לסוג בריכה.

כמו כן, חשוב מאוד לשים דגש על הרעש אשר מייצרת המשאבה כאשר היא פועלת. כדאי לבחור משאבה שיש בה מאוורר קירור פנימי ואיכותי שמאפשר את משיכת האוויר פנימה ללא רעש ובכך להפחית את רעש העבודה של המשאבה.

חשוב מאוד לוודא כי לכל משאבה יש מסנן שקוף שמטרתו היא לסייע בבדיקת רמת הלכלוך ובזיהוי הזמן שבו כדאי  לבצע ניקוי של הפילטר. כמו כן, חשוב מאוד לבחור במשאבות שיש להן אטמים כפולים שכן, הן יהיו עמידות הרבה יותר כנגד קורוזיה.

כמובן שחשוב מאוד לשים דגש על גודל בבריכה טרם בוחרים משאבה. לכל בריכה יש לבחור משאבה המתאימה להכלת נפח המים בה בצורה איכותית וטובה.

 

תחזוקה נכונה של משאבה לבריכה

חשוב מאוד לדעת כי גם אם אתם רוכשים את המשאבה המתאימה והאיכותית ביותר לבריכה, עליכם להקפיד על תחזוקה מתאימה למשאבה וזאת על מנת לחסוך לאורך זמן ולמנוע החלפה תדירה של המשאבה בכל תקופה. יש להקפיד על ניקיון  המשאבה מדי פרק זמן כלשהו באמצעות זרם חזק של מים וכן, יש להקפיד להוציא מהמשאבה את כל הלכלוך שהיא שואבת כדי שהיא לא תתקלקל ותבצע את תפקידה בצורה יעילה ואיכותית.

 

מתי יש צורך להחליף את המשאבה?

אם אתם תוהים מתי יש צורך להחליף את המשאבה, אם המשאבה כבר לא מבצעת את עבודת סינון המים בצורה יעילה והמים נשארים מלוכלכים, חשוב לבדוק מהי הבעיה במשאבה. לעיתים יהיה מדובר על בעיה כלשהי שתהיה אפשרות לתקן אותה, אך לעיתים לא יהיה מנוס מלהחליף את המשאבה הישנה במשאבה חדשה ואיכותית שתבצע את תפקידה בצורה הטובה ביותר.

למידע נוסף על בריכות שחיה ביתיות לחצו כאן

מה היה לנו עד עכשיו?

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.

אבטחת מידע
פתרונות מחשוב לעסקים ב-2024

עולם המחשוב לעסקים הוא עולם מפותח הממשיך להתחדש מיום ליום ומהווה בסיס איתן וחזק לפעילות עסקית טובה ובטיחותית. שירות זה מתמקד בעיקר בהענקת פתרונות חדשניים וטכנולוגיים לצורך שיפור היכולות הארגוניות, הגברת היציבות של התשתיות הקיימות ושיפור תפוקת העבודה. מה השירות כולל, ומאיפה מתחילים להתאים אותו ברמה האישית לכל ארגון? כל הפרטים כאן.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

חוקר פרטי
תפקידו של חוקר פרטי בשנת 2024

בשנת 2024, תפקידם של חוקר פרטי ומשרד חקירות ממשיך להיות מכריע בהיבטים שונים של החברה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והמורכבות של פשעים וסכסוכים מתגברת, חוקרים פרטיים ממלאים תפקיד חיוני בחשיפת מידע, איסוף ראיות ומתן תובנות חשובות ללקוחותיהם. במאמר זה נחקור את המשמעות של חוקרים פרטיים ומשרדי חקירות בשנת 2024.