לא נעים: קנסות תעבורה ודוחות תעבורה

קבלת דוחות תעבורה איננה דבר נעים אך היא בלתי נמנעת על מנת להילחם בעבריינות התנועה.

ישנם שני סוגים של דוחות תעבורה. הראשון הינו דוח תעבורה מסוג קנסות והשני הינו דוח תעבורה אשר קבלתו משמעותה הזמנה לדין משפט תעבורה. דוחות תעבורה שהם קנסות תעבורה ניתנים בעבור עבירות תנועה קלות יחסית כגון שיחה בטלפון הסלולארי בשעת נהיגה, כאשר למקבל ישנה אפשרות לשלם את הקנס, לבקש להישפט או לבקש לבטל את הקנס.

דוחות תעבורה המלווים בהזמנה למשפט ניתנים בעבור עבירות חמורות יותר למשל עקיפה בקו רצוף ובמקרים אלו, לא עומדת בפני הנהג האפשרות להמיר את המשפט בקנס.

 

קנסות תעבורה – כללי

קנסות תעבורה ניתנים במצבים של עבירות תנועה קלות יחסית כגון שיחה בטלפון הסלולארי בשעת נהיגה, אי חגירת חגורת בטיחות, אי ציות לתמרור עצור וכדומה.

כאשר מקבלים קנסות תעבורה יש שלוש אפשרויות פעולה:

  1. לשלם את הקנס – תשלום הקנס משמעותו כי הנהג הודה כי ביצע את העבירה. הרשעתו נרשמת בגיליונו והוא יחויב בנקודות, אם מדובר בעבירה המלווה בנקודות. שיטת הנקודות מורכבת מחמש דרגות כאשר ניתן לקבל 2 נקודות, 4 נקודות, 6 נקודות, 8 נקודות או 10 נקודות. צבירה של 12 נקודות משמעה כי על הנהג לעבור קורס נהיגה מונעת.
  2. להגיש בקשה להישפט – הגשת בקשה להישפט צריכה להיעשות לאחר מחשבה היות שמדובר בהחלטה עם סיכון מסוים בצידה. כאשר משלמים את הקנס, יודעים מהו גובה החיוב אך כאשר אדם נמצא בפני שופט, הוא אינו יודע מה תהיה החלטתו של השופט אשר רשאי להחמיר בעונשו.
  3. ביטול הקנס – ניתן להגיש בקשה לביטול קנסות תעבורה והמרתם באזהרה בלבד. בניגוד לשתי האופציות האחרות, הבקשה צריכה להיות מוגשת תוך 30 יום מהיום בו נתקבלה הודעת תשלום הקנס. יש לנסח מכתב ברור ומפורט אשר יכיל טיעונים המצדיקים את ביטול הקנס. במקרים בהם אין לנהג עבר תעבורתי קודם או שעברו נקי מספר שנים, ייתכן כי בקשתו תתקבל והקנס יבוטל.

קנסות תעבורה שאינם משולמים תוך 90 יום או שלא מוגשות בעניינם בקשות כאמור, גובהם גדל ב-50% בחלוף 90 הימים. כמו כן, עם חלוף כל חודש נוסף בו קנסות תעבורה לא משולמים, מתווספת ריבית של 5%.

 

קנסות תעבורה – בקשה להישפט

ההחלטה להישפט צריכה להיעשות בכובד ראש ולאחר ייעוץ עם עו"ד המתמחה בדיני תעבורה.

מדוע ? במידה והוחלט לשלם את הקנס, אזי הסכום ידוע אך במידה והשופט מוצא את הנהג אשם, הוא רשאי להטיל עליו קנס הסכום גבוה יותר וכמו כן, יכול השופט לגזור עונשים נוספים על הנהג כגון פסילה על תנאי. במידה והוחלט להגיש בקשה להישפט, חשוב להבין כי ישנה חזקה כי גרסת השוטר גוברת על גרסתו של הנהג וזאת מפני שלשוטר אין כל אינטרס להאשים את הנהג בעבירה שלא ביצע אך לנהג יש אינטרס שלא תוטל עליו אחריות.

עדותו של השוטר אינה מתבססת ברובם המכריע של המקרים על זיכרונו מפאת הזמן שחלף אלא על הדברים שרשם בתוך דוחות תעבורה. כל מה שנרשם בדוח על ידי השוטר, חזקה עליו שהוא נכון ועל הנהג להוכיח אחרת. אולם, בכל דבר ועניין שלא נרשם בדוח, יכול הנהג לנסות ולטעון את גרסתו לאשר אירע. השוטר יתקשה לסתור טענות אלו מכיוון שאינו יכול להישען על זיכרונו.

יש להדגיש כי משהוגשה בקשה להישפט, צריכה להישלח אל הנהג הזמנה לדיון תוך שנה. אם חלפה שנה ולא נתקבלה הזמנה לדיון, ניתן לטעון להתיישנותה של העבירה.

 

דוחות תעבורה – הזמנה לדין

כאמור, דוחות תעבורה מתחלקים לשניים: דוחות תעבורה שהם קנסות תעבורה ודוחות תעבורה המלווים בהזמנה לדין. במקרה הראשון, עומדות בפני הנהג שלוש אפשרויות פעולה, כפי שפורט לעיל. עם זאת, במקרה של הזמנה לדין, אין לעובר העבירה אופציות שונות ואין הוא יכול להמיר את ההעמדה לדין בתשלום קנס. במצב של הזמנה לדין, הנהג יעמוד, במועד הדיון, בפני שופט תעבורה אשר יגזור את עונשו בהתאם לחומרת העבירה ולנסיבות העבירה.

יצוין כי הקביעה בגין אלו עבירות יינתן קנס ובגין אלו עבירות תינתן הזמנה לדין, נתונה למחוקק ולא לשוטר, כפי שנהוג לחשוב.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.