מה זה פיברואדנומה?

אומנם נשים רבות לא יודעות לומר בדיוק מה זה פיברואדנומה, אך בפועל, אין אישה שלא חוששת מפיברואדנומה. מדובר על גוש בשד, והתחושה שלו יכולה להיות שונה ומשונה. ראשית, חשוב להבין שיש סוגים שונים של גושים בשד, כאשר חלק מהם מסוכנים וצריכים לעורר נורות אזהרה ואילו אחרים לא. מה שבטוח זה שכאשר אישה מרגישה גוש כלשהו בשד, היא חייבת לבדוק את הדברים. היום כבר אי אפשר להתעלם מהידיעה הברורה שלמעשה גילוי מוקדם של סרטן השד יכול להציל חיים. ככל שמגלים את המחלה בשלב מוקדם יותר, ניתן לטפל בה טוב יותר. אפשר לעצור את התפשטות הסרטן הרבה פעמים וכך למעשה לטפל באישה בצורה טובה יותר. זו בדיוק הסיבה שבגללה, אם גם אתן מרגישות גוש בשד, או בשמו המקצועי פיברואדנומה, חשוב מאוד לבחור רופא מוביל שיוכל לבדוק אתכן, ויפה שעה אחת קודם.

 

פיברואדנומה – איזו בדיקה עושים?

בפיברואדנומה, כאמור יש מקרים שונים ומגוונים. מה שבטוח זה שצריך לבצע את כל הבדיקות הנדרשות, ורצוי לעשות את זה כמה שיותר מהר. יש סדרה של בדיקות שאפשר לבצע כדי להבין במה דברים אמורים. ראשית, צריך לפנות אל כירורג שד והוא לרוב יעשה בדיקה ידנית לפני הכול. בהמשך, הוא יוכל לשלוח את האישה לעשות בדיקת אולטרסאונד, ומעבר לכך, הוא גם יוכל לשלוח את האישה לעשות ממוגרפיה ובדיקות נוספות. בהחלט יכול להיות שככל שהבדיקות תתקדמנה, יתברר שמדובר על גוש שאינו מסוכן בשום דרך. מצד שני, עלול גם להיות שההפך יקרה. לכן חשוב כל כך להתייחס למצב של פיברואדנומה ולפני הכול – לבדוק את הדברים.

 

החשיבות של רופא מקצועי וכמה שיותר מנוסה

בין אם אתן חוששות מפיברואדנומה ןבין אם דובר על כל תופעה אחרת שקשורה לבריאות האישה, יש לטפל בדברים. צריך להיבדק וחשוב מאוד לבחור היטב את הרופאים שאליהן אתן פונות. למרות שבכל עיר יש כירורג שד שיוכל לעזור ולבדוק את המצב, בפועל לא כל איש מקצוע יוכל לעשות עבודה מספיק טובה. לא כל רופא יוכל לאתר את הבעיה כשהיא נמצאת ממש בתחילת הדרך. לכן יש לברר ולבדוק שאתן באמת פונות אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש, כי מה פתאום שתתפשרו על משהו אחר? בנוסף, רצוי להחליט מראש האם אתן מעדיפות את הרפואה הציבורית או הפרטית. הבעיה האם הרפואה הציבורית היא בדרך כלל שצריך לחכות יותר מידי זמן עד לקבלת התור. אם נשלב את העובדה הזאת עם הידיעה שגילוי מוקדם מציל חיים, אנחנו נראה שיש כאן בעיה. לכן כל אישה צריכה לדעת שיש עוד אופציות, שכן גם במקרה של הרפואה הפרטית ניתן יהיה לקבל מענה, ולרוב הרבה יותר מהיר. בעת הצורך יש לקחת זאת בחשבון, כי כפי שכולנו יודעים ויודעות, העיקר הבריאות.

מה היה לנו עד עכשיו?

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

אבטחת מידע
פתרונות מחשוב לעסקים ב-2024

עולם המחשוב לעסקים הוא עולם מפותח הממשיך להתחדש מיום ליום ומהווה בסיס איתן וחזק לפעילות עסקית טובה ובטיחותית. שירות זה מתמקד בעיקר בהענקת פתרונות חדשניים וטכנולוגיים לצורך שיפור היכולות הארגוניות, הגברת היציבות של התשתיות הקיימות ושיפור תפוקת העבודה. מה השירות כולל, ומאיפה מתחילים להתאים אותו ברמה האישית לכל ארגון? כל הפרטים כאן.