מה ללמוד אחרי צבא?

בישראל המסלול המוכר עבור נוער בוגר הוא שירות צבאי, טיול אחרי צבא ואז לימודים גבוהים. המסגרת הצבאית היא מסגרת מאוד ברורה עבור הדור הצעיר והיא מקנה תחושת ביטחון מאוד גדולה. עם סיום הצבא, מתחילות המחשבות על "מה נעשה כשנהיה גדולים" והמחשבה היא על לימודים, רק שרבים מבולבלים ולא יודעים באיזה מקצוע לבחור מתוך שלל המקצועות שקיימים. אז איך בוחרים מה ללמוד אחרי הצבא? האם יש מקצועות מומלצים יותר וכאלו שפחות? במאמר הבא נענה על השאלות האלו.

 

איך בוחרים מה ללמוד אחרי צבא?

אז איך תבחרו מה ללמוד אחרי הצבא? האם יש מדריך שמראה לכם איזה מקצוע הוא הרווחי ביותר? האם יש להתחשב במה שהרחבתם בבית הספר או במה אתם יותר טובים? אז הדרך החכמה ביותר היא לקחת מחברת ולהתחיל לעשות סקירה של המקצועות הקיימים. רוב החבר'ה שיוצאים מהצבא, מכירים את המקצועות המוכרים כמו עריכת דין, רפואה, ראיית חשבון, אך יש עוד המון מקצועות כיום, גם כאלו שלא מכירים כל כך לעומק.

מומלץ מאוד ליצור טבלה הכוללת את שם המקצוע, כמה זמן לומדים אותו, היכן לומדים אותו, מה עושים איתו אחרי הלימודים והאם יש בו ביקוש גבוה לעבודה, היצע גבוה או שניהם. טבלה כזו תעשה לכם סדר ותאפשר לכם להכיר מספר רחב של מקצועות.

 

האם כדאי ללכת על לימודי תואר או לימודי תעודה?

בעבר, אם תלכו שלושים שנים אחורה, כאשר האינטרנט עוד היה בחיתוליו, התשובה הייתה ללא כל צל של ספק, לימודי תואר. כיום יודעים שהמעמד של האקדמיה קצת נחלש ולפעמים לימודי תעודה פרקטיים כמו שמציעה מכללת פאר, יכולים להפוך לקריירה משגשגת. יש מקצועות כמו הנהלת חשבונות או קורס חשבי שכר שהם מקצועות שצריכים כיום בכל חברה או ארגון. מי שמחליט ללמוד אותם, יוכל ליצור לעצמו קריירה נהדרת של שכיר או עצמאי בתחום. כמו כן, יש אנשים שמחליטים קודם ללמוד לימודי תעודה, לעסוק בתחום ובהמשך לעשות תואר ראשון בתחום משלים או תחום אחר. זו בהחלט אפשרות טובה למי שמעוניין בכל זאת בתואר.

האם יש מקצועות מומלצים יותר ומקצועות מומלצים פחות?

בסוף, בשורה התחתונה כולנו לומדים על מנת שתהיה לנו עבודה בשכר מספק. נכון, אנו גם רוצים שיהיה לנו כיף בעבודה, אך מה שקודם תופס הוא השכר. זוכרים את מחברת הנתונים מתחילת המאמר. במחברת הזו כדאי לכתוב על כל מקצוע האם יש לו היצע בשוק העבודה. ואיך תדעו זאת? הדרך הטובה ביותר היא לחפש מודעות דרושים ולראות מה מצב הצעות העבודה. זה יעזור לכם להבין האם זה תחום מבוקש וגם יסייע לכם להבין מהם הדרישות בשוק העבודה ולהתכוונן אליהן במהלך הלימודים. יש אנשים שכבר במהלך הלימודים מוצאים עבודות בתחומים שלמדו.

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.