סיבות נפוצות לבעיות זקפה אצל גברים

סיבות נפוצות לבעיות זקפה כוללות מחלות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב או בלוטת התריס, זרימת דם לקויה, דיכאון או הפרעות במערכת העצבים כמו טרשת נפוצה או מחלת פרקינסון. תרופות מסוימות יכולות להוות גם הן גורם לבעיות זיקפה, כולל תרופות ללחץ דם גבוה, בעיות לב, כדורי שינה ותרופות נוגדות דיכאון. גם גברים שעברו ניתוח בערמונית עלולים לסבול מבעיות זקפה, אך לרוב זו רק בעיה לטווח קצר. עבור גברים רבים, שינויים באורח החיים יכולים לעזור.

הפרעות בזיקפה עם הופעה פתאומית וללא היסטוריה קודמת של הפרעות בתפקוד המיני מעידות על סיבה נפשית, אלא אם כן היה ניתוח קודם או טראומה באברי המין. במידה ואינכם מצליחים כלל להגיע לזיקפה בשום מצב, יתכן שמדובר בסיבה נוירולוגית או בבעיה בכלי הדם.

פתרונות אלטרנטיביים וטבעיים לבעיות בתפקוד כוללים שימוש בצמחי מרפא ותוספי מזון רבים המתיימרים לסייע לביצועים המיניים. קיימת גם רצועת גומי מיוחדת המשמשת לשמירת הזקפה במהלך קיום יחסי המין. וכמובן שקיימים תכשירים רבים המשפרים את זרימת הדם אל הפין ובכך מחזקים ומאריכים את הזיקפה. כך או כך, בעיית זקפה היא בדרך כלל לא עוד מקרה של "הכל בראש שלך." למעשה, לרוב בעיות הזקפה יש סיבה פיזית. כדי להגיע לזקפה, המוח, העצבים, ההורמונים וכלי הדם שלך צריכים לעבוד יחד.

במידה וקשה לך להגיע לזיקפה או לשמור עליה לאורך זמן, זה יכול להיות בגלל סיבה פסיכולוגית או בגלל בעיה בכלי הדם. במידה ושמת לב לבעיות בתפקוד הזקפה שלך מומלץ קודם כל לשוחח עם רופא על הנושא על מנן שייבחן את ההיסטוריה הרפואית שלך בצורה מפורטת ואם צריך אף יבצע בדיקה גופנית ויישלח אותך לבדיקות נוספות. בכל אופן, לא כדאי להתעלם או להזניח בעיות בתפקוד המיני כי בסופו של דבר מדובר על עוגמת נפש וסבל הנגרמים לשני בני הזוג וברוב המקרים ניתן להקל ולשפר את המצב באופן משמעותי.

כמה גברים סובלים מבעיות בזיקפה?

על-פי מחקרים עדכניים, כ -5% מהגברים בגיל 40 סובלים מתפקוד לקוי של הזיקפה, ומספר זה עולה לכ- 15 אחוז מהגברים בגיל 70. אם מתבוננים על הפרעות קלות יותר בתפקוד המיני הרי שיש התאמה בין הגיל לאחוז הגברים הסובלים מהן. כלומר זה פוגש בגיל 20, כ 20% מהגברים, בגיל 30 כ 30% מהגברים וכך הלאה. תפקוד לקוי של זיקפה יכול להופיע בכל גיל, אך הוא שכיח יותר בקרב גברים מבוגרים בין היתר משום שגברים מבוגרים נוטים יותר לסבול ממצבים בריאותיים הדורשים תרופות, העלולות להפריע לתפקוד הזיקפה. בנוסף, ככל שגברים מזדקנים, הם עשויים להזדקק לגירוי רב יותר כדי לקבל זקפה וליותר זמן התאוששות לאחר קיום יחסי מין.

קיימים סוגים שונים של הפרעות בתפקוד המיני ובכלל זה הפרעות הקשורות לתשוקה או ליבידו מיני, זקפה, שפיכה ואורגזמה. כל אחת מאלו היא בעיה שונה ונפרדת, אך בפועל קורה לא פעם שכמה סוגי הפרעות מתלכדות לכדי מצב רפואי מסוים.

הפרעה בתפקוד המיני יכולה להיות כל בעיה המונעת מאדם או זוג לחוות סיפוק מפעילות מינית. כדי לשפר את בריאותך המינית, חשוב להיות חדור מוטיבציה ולקחת תפקיד פעיל בטיפול הבריאותי שלך, בשיתוף פעולה עם הרופא שלך. תשוקה מינית מופחתת עלולה להיגרם גם מדיכאון, חרדה או קשיים במערכת יחסים. סוכרת, לחץ דם גבוה ותרופות מסוימות כמו נוגדי דיכאון עשויים גם הם לתרום לליבידו נמוך.

טיפול מיני זוגי או טיפול פסיכולוגי יכולים להיות שימושיים כאשר מדובר בסיבות פסיכולוגיות. טיפולים אחרים מתמקדים בניסיון "להחזיק" את הזיקפה לפרקי זמן ארוכים יותר. התכשירים המשמשים לטיפול בשפיכה מוקדמת הם סוג של תכשירים הנקראים מעכבי פוספודיסטרז (PDE-5). הם ישפרו את היכולת להשיג ולשמור על הזקפה, אך עדיין נדרש גירוי מיני כדי שתרופה זו תפעל. את התכשיר צריך לקחת זמן מה מראש, לפני האקט המיני, אך יש לו זמן פעולה ארוך. תופעות הלוואי כוללות הפרעות ראייה, כאבי ראש, וכאבי שרירים.

 

הפרעה בתפקוד המיני יכולה להשפיע על גברים בכל הגילאים, אך שכיחה במיוחד בקרב גברים מבוגרים. הבעיות הנפוצות ביותר הקשורות לתפקוד המיני כוללות הפרעות בשפיכה, זיקפה ותשוקה מינית מעוכבת. ניתן לתקן בעיות אלו על ידי טיפול בשיטות שציינו לעיל.

 

 

חשוב לציין כי הופעת תפקוד לקוי של זיקפה מעל גיל 40 יכולה להוות סימן אזהרה מוקדם למחלת לב כרונית. אכן, בעיות גופניות מסוימות עשויות בהחלט להשפיע על התפקוד המיני שלך. אם אתה חושב שאתה חווה הפרעה בתפקוד המיני הגברי, פנה לרופא שלך. הדבר נכון בעיקר בגילאים מתקדמים אך בכל חשד לבעיה גופנית, יש יתרון גדול בהתייעצות עם רופא. לחלופין, אם נראה כי הבעיה אינה גופנית-פיזית, כלומר אם במקרים מסוימים אין לך בעיה להגיע ולשמור על זיקפה ואילו במצבים מסוימים הבעיה כן קיימת – טיפול קוגניטיבי התנהגותי עשוי להיות הטיפול המתאים ביותר עבורך.

אם אתה לוקח תרופות באופן קבוע, קח בחשבון שכחלק מתופעות הלוואי שלהן עלולה להיווצר פגיעה בתפקוד המיני. במקרים אלו ניתן לנסות תרופות חלופיות ללא תופעות לוואי מיניות. שוחח עם הרופא שלך על כל שינוי בחשק המיני שחווית וכך תוכלו לברר אם הפגיעה בתפקוד המיני היא בגלל נטילת התרופות.

באופן טבעי, ככל שאנחנו מתבגרים יש ירידה הדרגתית ברצון ובצורך לקיים יחסי מין, וכך גם אנו חווים ירידה בביצועים. הפתרון לכך כולל משחק מקדים משמעותי יותר לפני קיום יחסי מין, או גרימה לגירוי רב יותר כדי להשיג זקפה ולשמור עליה.

למרבה המזל, התפקוד המיני הגברי מובן כיום מבחינה רפואית יותר מאי פעם. שינויים באורח החיים יכולים לעזור ולסייע בטיפול או בשיפור תפקוד מיני – ובנוסף ואף חשוב מכך, הם יכולים לסייע למנוע מחלות. ניתן למנוע שכיחות של בעיות מיניות על ידי אורח חיים בריא; התעמל בקביעות, תאכל טוב, הגבל את צריכת האלכוהול והפסק לעשן אם אתה מעשן. שינויים באורח החיים לוקחים זמן ומאמץ, אך התוצאות משתלמות. בהקשר זה חשוב לציין כי עייפות, דיכאון וחרדה יכולים להוביל גם לחשק מיני נמוך, כמו גם תרופות מסוימות, כולל תרופות נוגדות דיכאון.

תכשירים לבליעה דרך הפה לטיפול בבעיות זיקפה, המכילים סילדנאפיל ציטראט תורמים לתפקוד זיקפה יעיל. תרופות אלו דרך הפה נוחות לשימוש ואינן דורשות כל הכנה, העלולה לעכב ולגרוע מההנאה מפעילות מינית. מבין כל התרופות הקיימות בשוק: ויאגרה, סיאליס, לויטרה ואחרות – הכוכב העולה היא דווקא הקמגרה – ג'ל בטעמי פירות לבליעה המשפיע תוך רבע שעה. הקמגרה מכילה סילדנאפיל בדומה לויאגרה, אך מגיעה עם יתרונות שמלבד למהירות ההשפעה כוללים צריכה קלה יותר (ג'ל לעומת כדור), מחירים נוחים יותר, ויתרון מנצח הוא שניתן להשיג את התכשיר גם ללא מרשם מרופא, מה שמהווה חסם משמעותי לגברים רבים (בגלל המבוכה).

לסיכום, במאמר זה סקרנו את מרבית הסיבות הנפוצות לבעיות בתפקוד המיני בקרב גברים. אנו מקווים כי תרמנו והעשרנו את הידע שלכם בנושא כך שבמידה ותחוו ירידה בביצועים תדעו איך לצלוח את האתגר בקלות ובמהירות מירביות.

המאמר באדיבות קמגרה ישראל: https://www.xn--6dbe2a9ah.com

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.