פונדקאות – בארץ או בחו"ל?

לא מעט זוגות מוצאים עצמם זקוקים לשירותי פונדקאות וכמעט תמיד עולה השאלה היכן משתלם ונוח יותר לעבור את ההליך, כאן בישראל או מעבר לים, ואם מעבר לים, איפה? ערכנו עבורך מדריך מקוצר שיסביר על פונדקאות בחו"ל לעומת הפונדקאות בישראל, שווה להמשיך לקרוא. 

פונדקאות בארצות אירופה

באירופה כיום ניתן לבצע הליך פונדקאות באוקראינה ובגיאורגיה. אמנם באוקראינה הליכי הפונדקאות הוקפאו בשל המלחמה, נפרט על ההליך במדינה בימים כתיקונם. המסלול מאוד אטרקטיבי באוקראינה, הוא כולל את תרומת הביצית להורים והוא לא מצריך ועדה לאישור ההסכם עם האם הפונדקאית. התוכנית נחשבת לפופולארית במיוחד בימים בהם היא פועלת כיוון שהיא מתבצעת בקליניקה פרטית, בליווי של צוותים רפואיים מישראל ואוקראינה כאחד. המסלול נחשב למבוקש ביותר כיוון שהעלות שלו ידועה מראש, היא נמוכה יחסית וניתן להחליף בו פונדקאית בכל שלב. המחיר מסתכם באזור ה-235 אלף שקלים והוא כולל את כל ההוצאות הכלולות, כולל ניתוחים בעת הצורך, דירה להורים לשהייה אחרי הלידה, טיסות ועוד. 

המסלול בגיאורגיה הוא מסלול ללא המתנה שמתאים לזוגות ידועים בציבור וזוגות נשואים ללא הגבלת גיל. המסלול כולל תרומת זרע או תרומת ביצית בעת הצורך, גם במקרה הזה הצוותים הרפואיים משלבים בין צוותים ישראליים ובין גיאורגים והפונדקאיות הן גיאורגיות צעירות עד גיל 32 להן יש לפחות ילד אחד. גם במסלול האוקראיני וגם במסלול הגיאורגי נדרשת תקופת המתנה מסוימת בחו"ל, בדרך כלל של חודש עד חודשיים, בהם מבוצעת בדיקה גנטית ולשם קבלת האישורים המתאימים ליציאה מן המדינה. 

פונדקאות בארצות הברית 

עוד מדינה שמציעה פונדקאות בחו"ל היא ארצות הברית והיא מאפשרת הבאת ילדים גם לזוגות שאינן הטרוסקסואלים. לא מעט משפחות גאות בוחרות בהליך הפונדקאות בארצות הברית, בעיקר כיוון שאין להם האפשרות לבצע הליך פונדקאות במדינות אחרות או בישראל. יש להבין שארצות הברית מורכבת מחמישים מדינות ולכל אחת מהן חוקים משלה, כך שלא בכולן ניתן לבצע את ההליך. רבים בוחרים במסלול זה כיוון שרמת השירות שם גבוהה פי כמה ממקומות אחרים, אך יש גם חסרונות משמעותיים להליך מעבר לים – הוא רחוק מאוד ולא מאפשר גישה מהירה במקרה הצורך והוא יקר במיוחד ביחס להליכים דומים באירופה או בישראל ועלותו יכולה להגיע גם ל-150 אלף דולר. 

פונדקאות בישראל

בישראל עלות הפונדקאות עומדת על סכום של 220,000 שקלים והיתרון הכי בולט של ההליך הוא שהוא מבוצע כאן בבית. לפונדקאית ולאם יכול להיות קשר קרוב, היא יכולה להגיע לבדיקות וכמובן שהשפה המשותפת תורמת רבות. בהליך פונדקאות ישראל מקלה כיוון שהרבה מהבדיקות מכוסות בסל הבריאות ולעומת פונדקאות בחו"ל ההליך פשוט בירוקרטית בהרבה. 

כיצד בוחרים היכן לבצע את ההליך? 

הבחירה באיזו מדינה לבצע הליך פונדקאות צריכה להתבצע לאחר בחינת כל הפרמטרים בהליך בכל מדינה. על פונדקאות ישראל אינה מתפשרת וההליך הרפואי הצמוד לבית נחשב למוביל. באירופה המחיר יכול להיות נמוך יותר והטיסה אליהם קרובה ובארצות הברית יש חופש לכולם לבצע את הליך פונדקאות אך המחיר של ההליך יקר מאוד ומתאים רק לבעלי הון, והוא גם רחוק במיוחד. על כל זוג או אדם שמעוניין בהליך פונדקאות לבחור לו את המסלול המתאים גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת דרישות אישיות.

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.