קצת על תהליך הסדרת מעמד בישראל

כל מה שחשוב שתדעו על הסדרת מעמד בארץ ועל הדרכים לקבלת אזרחות ישראלית

רוצים לדעת מהן הדרכים העומדות לרשותכם, לשם הסדרת מעמד בישראל וקבלת אזרחות ישראלית? הגעתם למקום הנכון. להלן 4 האפשרויות העיקריות המאפשרות לכם להסדיר מעמד בארץ:

 

הסדרת מעמד – מכוח חוק השבות

מדובר באפשרות הכי קלה להסדרת מעמד בישראל – לעלות למדינה מכוח חוק השבות, המקנה את הזכות לכל יהודי, ולבני משפחתו, לעלות ארצה, ולקבל אזרחות ישראלית. הבעיה עם חוק השבות, היא עם ההגדרה מי הוא יהודי, אשר זו הגדרה דתית הקובעת שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה או עבר גיור, והוא אינו בן דת אחרת. מצב זה מביא לכך שאזרחים ישראלים רבים שעלו לארץ מכוח חוק השבות, אינם בהכרח מוגדרים כיהודים מבחינת ההלכה הדתית – מה שמביא לקשיים הלכתיים שונים בנושאי גיור, חיתון או קבורה יהודית.

 

הסדרת מעמד – מכוח חוק האזרחות

ניתן לקבל אזרחות ישראלית גם מכוח השהייה בארץ, אם כי אפשרות זו עלולה לקחת זמן רב עד להשלמת יישומה, והיא כוללת הליך בירוקרטי ארוך ולא פשוט. חוק האזרחות קובע כי בגיר, שאינו אזרח ישראל, יוכל לקבל אזרחות ישראלית מכוח "התאזרחות", כל עוד הוא גר במדינה במשך שלוש שנים טרם הגשת הבקשה, ובמידה והוא יודע עברית במידת מה, זכאי לשבת בישראל דרך קבע, ומוכיח שבכוונתו להשתקע בישראל. ובנוסף, עליו לוותר על האזרחות הקודמת שלו, ולהצהיר על נאמנותו למדינה, כאשר האזרחות הישראלית של אותו מבקש תתקבל החל מיום ההצהרה על כך. כמו כן, כדאי לדעת שניתן להסדיר מעמד מכוח חוק האזרחות, גם אם מדובר בתושב מדינה זרה, ששירת בצה"ל למשך יותר משנה וחצי, או במידה ומדובר בילדים שהוריהם הם אזרחים תושבי קבע, או שאתם נצר למשפחה שתרמה רבות למדינה וקיבלתם אזרחות משר הפנים.

 

הסדרת מעמד – מכוח נישואין או זוגיות

דרך נוספת של הסדרת מעמד בארץ, היא מכוח נישואים, או קיום חיים משותפים עם בת או בן זוג ישראלים (כלומר, ידועים בציבור). חוק זה קובע כי מי שאינו אזרח ישראלי, אך נשוי או מוגדר בתור בן או בת זוגתו של אישה או גבר בעלי אזרחות ישראלית, יוכל להסדיר מעמדו בארץ, ולקבל אזרחות ישראלית. ניתן לעשות זאת בשני מסלולים עיקריים: המסלול הראשון, הוא על ידי נישואים אזרחיים במדינה זרה, והשני, הוא באמצעות קיום חיים משותפים והגדרת הזוג בתור 'ידועים בציבור'.

 

קבלת רישיון העסקה או היתר עבודה לעובדים זרים

חוק העובדים הזרים קובע ומגדיר את ההסדרים שמכוחם אפשר להסדיר את מעמדתם של העובדים הזרים בישראל, כל עוד הם עובדים בארץ. כחלק מהסדרים אלו, על העובד הזר להתחייב לעבוד במקום כלשהוא בישראל, ועל המעסיק להציג הסכם בכתב ולדאוג לביטוח הרפואי של העובד ולמקום מגורים הולם עבורו, וזאת כדי שהמעסיק הישראלי יוכל לקבל רישיון להעסקת העובד הזר, ועל מנת שהעובד יקבל אישור עבודה בישראל.

לסיכום, להסדיר מעמד בישראל ולקבל אזרחות ישראלית, זהו הליך בירוקרטי מורכב, שיכול להיות מסובך ומתיש, ואשר מצריך הכשרה, ידע וניסיון ארוך טווח. ולכן, חשוב לבחור במשרד עורכי דין אמין, ותיק ומקצועי לענייני הגירה והסדרת מעמד, כמו משרד עו"ד זרי חזן ושות'.

מה היה לנו עד עכשיו?

smart house
העתיד של בתים חכמים: שילוב כלים פיננסיים

אם בתחילת הדרך "בית חכם" אפשר בעיקר שליטה על התאורה, הטמפרטורה וכו', הצעד הבא הוא שילוב של כלים הרבה יותר מגוונים. בעתיד הקרוב מאוד, הבית שלכם יוכל לספק לכם כלים פיננסיים מתקדמים, לסייע לכם לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ולקחת את השליטה בידיים – בצורה הכי נוחה וחלקה שיש.

תחזוקת חנות למשיכת לקוחות

בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.

האזנה לטלפון
איך מאזינים לטלפון נייד?

כחוקר פרטי, היכולת לנהל מעקבים ולאסוף מידע באופן דיסקרטי חיונית להצלחת כל חקירה. האזנה לטלפון נייד יכולה לספק תובנות חיוניות, שיחות והוכחות שיכולות לסייע בחשיפת האמת.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.