קשה לנשום בלילה? הכירו את ה- CPAP

מכשיר סיפאפ הוא מכשיר נשימה לא חודרני אשר מחדיר לריאות אוויר בלחץ חיובי מתמשך כאשר המטרה היא להשאיר את נתיבי  האוויר פתוחים. המכשיר רלוונטי לצורך טיפול במחלות אשר פוגעות בנשימה בלילה ובעיקר במקרים של דום נשימה בשינה. לא מעט אנשים אשר סובלים מדום נשימה בשינה נעזרים במכשיר המדובר בכדי לנשום בצורה תקינה. כמובן שהתאמת המכשיר מתבצעת לאחר שאותם אנשים נבדקו במעבדת שינה או באופן עצמאי בביתם על ידי מכשיר ייעודי ונמצא כי הם סובלים מדום נשימה ברמה הדורשת שימוש במכשיר המדובר.

 

כיצד בנוי המכשיר?

מכשיר CPAP מורכב מגוף המכשיר, צינורית וכן מסיכת CPAP  לפנים או האף או פקקים שמוכנסים לאף. המכשיר מספק מידע לאנשים שסובלים מהפרעות שינה וזאת בכדי לוודא שהוא אכן מצליח להפחית את הפסקות השינה או להעלים אותן לחלוטין. המכשיר לא מרפא אמנם את הבעיה בסתימת דרכי האוויר שנובעת מדום נשימה בשינה ולא פעם יש צורך להשתמש בו לתקופות ממושכות כל עוד קיימת החסימה של דרכי האוויר בשינה, אך הוא בהחלט מסייע לכל אדם שסובל מהפסקות נשימה בשינה לישון בצורה טובה ובטוחה יותר.

 

מי יכול להשתמש במכשיר?

מכשיר סיפאפ הוא מכשיר שניתן להשתמש בו באופן ביתי. המכשיר מיועד לשימוש של אנשים הסובלים ממחלות שונות אשר פוגעות בתפקוד של הנשימה בשינה ובעיקר במצבים רפואיים שונים כגון:

אנשים שסובלים מדום נשימה בשינה- מדובר על תסמונת המאופיינת בנחירות בלילה ובאה לידי ביטוי בריבוי של הפסקות נשימה קצרות בלילה, כאשר כל הפסקה מעין זאת נמשכת עשר שניות או יותר ועלולה להוביל לעייפות מוגברת וסיבוכים שונים בתפקוד היומיומי. כמובן שטרם מתאימים את המכשיר יש לבצע אבחון של דום נשימה בשינה ואין להתאים אותו לאדם אשר מתלונן על נחירות בשינה מבלי שנבדק מצבו לעומק.

המכשיר רלוונטי לשימוש עבור פגים אשר נולדו עם ריאות לא מפותחות

המכשיר רלוונטי לשימוש של אנשים שסובלים מחוסר חמצן בתאים בשל ירידה באספקת החמצן לגוף דרך האוויר

 המכשיר מאפשר תמיכה נשימתית בילדים אשר סובלים מזיהומים שונים בדרכי הנשימה כגון: ברונכיטיס או דלקת ריאות

 

היכן ניתן לקבל את המכשיר?

מכשירי סיפאפ בסל הבריאות הממלכתי לצורך טיפול בדום נשימה בשינה כאשר יש צורך בהשתתפות עצמית בגובה של 70 אחוזים ממחיר המכשיר אחת לשלוש שנים. הזכאות כוללת אספקה של מסיכות סיפאפ חדשות אחת לשנה. חשוב לדעת כי הביטוחים המשלימים של קופות החולים מאפשרים את רכישת המכשיר במחירים זולים יותר וזאת בהתאם להסכמים השונים של קופות החולים עם ספקי המכשיר.

 חשוב לדעת כי רוב האנשים שסובלים מדום נשימה בשינה ומשתמשים במכשיר חשים בשיפור מייד לאחר תחילת הטיפול במכשיר. איכות השינה שלהם הופכת להיות טובה יותר, הנחירות נעלמות והם הופכים לערניים וחיוניים יותר במהלך היום. כמו כן, המכשיר מסייע לאנשים שסובלים מדום נשימה בשינה להימנע מסיבוכים שונים שנלווים לתסמונת כגון: לחץ דם גבוה, שיפור יכולות קוגניטיביות וזיכרון וצמצום הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי.

מה היה לנו עד עכשיו?

המדריך לחופשת הקיץ 2024: טיפים, יעדים ותכנון

עם התקרבותו של קיץ 2024, ההתרגשות מתכנון חופשת הקיץ האולטימטיבית מתחילה לבעבע בלבבותיהם של רבים. בעולם השופע בתרבויות מגוונות, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות אינסופיות, המשימה לתכנן את החופשה המושלמת יכולה להיות גם מרגשת וגם מכריעה. מדריך זה נועד לפשט את התהליך הזה, ולהציע מפת דרכים מקיפה ליצירת מסע קיץ שהוא לא רק בלתי נשכח אלא גם חלק ובטוח. מבחירת היעד האידיאלי שמתאים לחלומות ולמסגרת התקציב, ועד הבטחת חוויה מעשירה מבחינה תרבותית על רקע של בטיחות ונוחות, כל ההיבטים מכוסים. ברוכים הבאים לצעד הראשון שלכם לקראת קיץ 2024 שמבטיח להיות מעניין.

מארז ליולדת
הייתה לידה? קונים מארז ליולדת!

יש אירועים שפשוט כיף להביא בהם מתנות. ככל שהאירוע מרגש יותר, כך המתנה מהנה יותר לנתינה, ומה יכול להיות מרגש יותר מלידה? תינוק חדש בא

לימודים
בגרות לאחר המלחמה: בחינת הקלות לתלמידי ישראל

ישראל התמודדה עם סכסוכים רבים במהלך השנים, שהובילה להשפעה משמעותית על אזרחיה, במיוחד על סטודנטים. המחיר הרגשי של חיים במדינה שסועת מלחמה יכול להשפיע על הביצועים האקדמיים ועל הרווחה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

אבטחת מידע
פתרונות מחשוב לעסקים ב-2024

עולם המחשוב לעסקים הוא עולם מפותח הממשיך להתחדש מיום ליום ומהווה בסיס איתן וחזק לפעילות עסקית טובה ובטיחותית. שירות זה מתמקד בעיקר בהענקת פתרונות חדשניים וטכנולוגיים לצורך שיפור היכולות הארגוניות, הגברת היציבות של התשתיות הקיימות ושיפור תפוקת העבודה. מה השירות כולל, ומאיפה מתחילים להתאים אותו ברמה האישית לכל ארגון? כל הפרטים כאן.