מ- A/A ל- DSC – עם תום 2009 ימלא עשור להפסקת התקשורת בקוד מורס כאמצעי קשר תקני למטרות מסחריות.
CQD CQD CQD DE MGY MGY MGY .זו הייתה הקידומת ששודרה על ידי האוניה "טיטניק" (MGY) במפתח לקוד מורס לאחר שהתנגשה בקרחון. זה היה בתחילת המאה
"שעון תחנת הרדיו " היה אחד המאפיינים של תחנת רדיו בכלי שייט. בהיקפו סומנו 12 גזרות של 4 שניות כשהפסקה של שנייה ביניהן. בעת מצוקה לפני קריאת מצוקה SOS ובהינתן מספיק זמן , המפעיל היה צריך ללחוץ על המפתח לפחות 3 פעמים 4 שניות, והפסקה של שנייה ביניהן, כדי לעורר לפעולה מתקן אזעקה, בכלי שיט שבטווח הקשר באותה עת. המזעק האוטומטי הייה מקלט רדיו מכוון לתדר המצוקה הבין-לאומי 500Khz, וכונה Auto Alarm A/Aמקלט זה הייה מותקן בכלי שייט של מפעיל יחיד בשעות שנאלץ להפסיק את ההאזנה הרצופה על תדר המצוקה. לאחר קליטת 3 או 4 "קווים" כנ"ל המקלט היה מפעיל 3 פעמונים או זמזמים האחד בגשר הפקוד השני בתחנת הרדיו והשלישי מעל מקום שנתו של המפעיל. כהמשך לזה היה המפעיל ממהר לתחנה ומתכונן לקליטת הודעת- מצוקה, דחיפות או בטיחות. בנוסף לכך, סומנו בשעון באדום, שתי גזרות של 3 דקות, שכונו Silence Periods – תקופות דממה SP. בתקופות אלה, פעמיים בכל שעת משמרת , אמור היה המפעיל להפסיק כל עסוק ולהאזין לתדר המצוקה, ובכך להגביר את הסיכוי של קריאות חיוניות להישמע ללא הפרעות. לימים נוספו עוד שתי תקופות דממה לתדר מצוקה לקשר דבור בתדר 2182Khz , שסומנו בכחול או ירוק. המתקן לאיתות אוטומטי של 12 קווים, וקריאת מצוקה של כלי השייט כונה Auto-Key , והדגמים הראשוניים כללו קפיץ ספיראלי , שנדרך על ידי כפתור או ידית, ועם שחרורו הוא סובב גלגל חרוץ שנתות ומגרעות להפעלת מיתוג המשדר בקוד מורס.
בשנה 1999 הופסקה הפעילות בקוד מורס והחובה לאיוש כלי שייט עם קציני רדיו. מאז, עד מועד כתיבה זו, הוחלפו מתקנים אלה במתקני המערכת המכונה GMDSS (Global Maritime Distress and Safety Systems) . אלה מספר מערכות תקשורת , אשר בחלקן התפתחו בנפרד, ועם חלוף הזמן גובשה אמנה, תקני מכשור והסמכת מפעילים תחת המסגרת הכללית בכינוי הנ"ל. מבחינת התקשורת הימית נתן לכנות את התקופה:- מ- AUTO ALARM ל- Digital Selective Call = DSC , כשפירושו של זה הוא מכלול אלקטרוני הכולל מעין MODEM לברירה של אות קשר ספרתי לקליטה או לשידור , מעבד הודעות (קליטה ושידור) ומספר ספריות לאותות קשר והודעות מוכנות. מכלול זה משולב עם מכשירי הקשר של תחנות חוף אוניות ומטוסים. במטרתו הראשונית הוא בא לבטל את התלות במיומנות מפעיל הבדלי שפות ויכולת ביטוי בתקשורות מצוקה ואחרות.. |
בסביבת הקמעונאות התחרותית של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של תחזוקת חנות. זהו תחום רב-פנים, לא רק שומר על האסתטיקה של חלל קמעונאי אלא גם מבטיח את היעילות התפעולית, הבטיחות ורווחת העובדים והלקוחות כאחד. הרושם הראשוני שחנות יוצרת יכול להיות לעתים קרובות הגורם המכריע עבור לקוחות שבוחרים היכן לקנות. מעבר למראה בלבד, המערכות המורכבות ששומרות על חנות מתפקדת בצורה חלקה, כגון חשמל, אינסטלציה ומיזוג אוויר, דורשות תשומת לב קבועה כדי למנוע תקלות יקרות. יתר על כן, בעידן שבו בריאות ובטיחות תפסו את מרכז הבמה, חנות מתוחזקת היטב תורמת משמעותית לבריאות ולרווחה של כל מי שנכנס דרך דלתותיה. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף לתחזוקת חנויות, תוך הדגשת חשיבותו והעצות הטובות ביותר להבטחת אריכות הימים וההצלחה של עסקי קמעונאות.