נואם משפטי
– דמוסתנס322-384( לפני הספירה.) נואם משפטי אשר נאם באתונה. תודות לנאומים אלו אנו יודעים הרבה גם על משפט וגם על החיים הכלכליים, הפוליטיים וכו.' הוא נחשב לנואם
המומחה ביותר ברטוריקת הנאומים ביוון העתיקה.
פילוסופים
– אריסטו322-384( לפנה"ס) – כתב על פוליטיקה. כתב את חוקת האתונאים, חוקה
שמתחילה מהיסטוריה חוקתית של אתונה ולאחר מכן סקירה יסודית של מוסדות המדינה. – אפלטון347-429( לפנה"ס) – מורו של אריסטו כתב על נושאים פילוסופים שונים. קשורים
לדת, לחברה, לתפיסות העולם היווני. לכן הטקסטים שלו חשובים לא רק לעת העתיקה. עד היום נשאר הבסיס לכל העיסוק הפילוסופי במערב ולא בכדי אומרים שכל הפילוסופי
המערבית היא הערות שוליים לאפלטון.
תאטרון
– נשארו מעט מאוד טרגדיות וקומדיות. – כותבי טרגדיות – איסכילוס, סופקלוס, אוריפידס. מה שאופייני לטרגדיות הוא פיתוח מנקודת מבט חדשה אשר משקפת את הדיון הציבורי של אותה התקופה אך על העבר
המיתולוגי. כך איסכילוס הראה את תולדות המשפחה של המלך האומלל אגממנון אשר נרצח ע"י אשתו כאשר חזר הביתה מהמסע לטרויה. מתוך כך הוא העלה שאלות כלפי חוק – מה קודם למה? החוק האנושי או האלוהי? המשפחה או החברה? לעיתים רחוקות בלבד טרגדיה
עוסקת בנושא שהוא אינו מיתולוגי. – כותבי קומדיות – אריסטופנס384-340( לפנה"ס.) נשמרו 11 מחזות שהן סאטירות שלא
יודעות גובלות, צנזורה על מה שקורה במדינה. ניסיונות לעצור את הקומדיות נעשו ע"י
פוליטיקאים אך ללא הצלחה. הקומדיה היא תופעה מרתקת בעולם היווני.
מקורות ארכיאולוגים בעת העתיקה רוב הטקסטים לא התייחסו לחיי היום יום אלא התעסקו בדברים נעלים יותר. אך המקורות הארכיאולוגים משקפים לנו את חיי היום יום באותה תקופה. אדריכלות, מסחר, גידול
חקלאי וכו.' אלו הן מקורות חשובים ביותר לענייני הכלכלה והתעשייה. למשל, האקרופוליס האתונאי היה מרכז דתי וגם אזרחי של אתונה. כלי חרס רבים שנשתמרו ועליהם ציורים מספרים לנו רבות על חיי היום יום באותה עת. אך רוב החלקים שנמצאים הן חלקים מפוזרים שיש לחבר אותם, כלים אלו מעידים על מסחר(אמפורות.) בדיקות כימיות עשויות להעיד על תכולת האמפורות. עליהן ישנן חותמות שמעידות על המקור שלהן והן מאשרות את אמות המידה(הנפח) שלהן. לכל חותמת יש נפח אחר
ידוע.
דברי אומנות
יש מעט מאוד פסלי ברונזה אשר שרדו מהעת העתיקה מכיוון שזהו תוצר של ביזה וכאשר אניות טבעו אז שרדו אותם פסלים. הפסלים היווניים ברובם היו מברונזה. ישנם פסיפסים אשר מספרים על סיפור מיתולוגי. בנוסף, ישנם תבליטים אשר מספרים גם הם על סיפורי מיתולוגיה, אלי יוון מצוירים כבעלי צורת אדם. טקס ההקרבה נעשה ללא כהן, המשפחה עושה זאת. הכהנים היו במקדשים אך לא הייתה להן סמכות ולכן כל משפחה יכלה לבצע את הטקס. בהעדר כוח דתי החברה הדתית
היוונית התפתחה בצורה עצמאית מאוד.
כלי רפואה
נמצאו כלי רפואה אשר מציגים לנו כיצד נראתה הרפואה בעת הזאת.
מטבעות בעולם המערבי התפתחו המטבעות ביוון. זהו חומר חשוב ביותר להיסטוריה הכלכלית וגם למדע שעוסק במידות. הדמויות אשר מופיעות על המטבעות הן אלים פטרוניים כגון אתנה, פגסוס. מטבעות
אלו עשויים מסגסוגת של כסף ומתכות נוספות. תוספת המתכות הזולות מצביעה על עניות המדינה.
כתובות הן נמצאות בחפירות ארכיאולוגית כגון כל ממצא אך אותן יש לקרוא על מנת להבין. נמצאו צווים אתונאים, תוצאות של אספות עם. נמצאה כתובת הקדשה לאסקלפיוס(אל הרפואה) שבה אדם אשר
האמין שהוא נרפא כתוצאה מהקרבה לאל, מודה לאל על הריפוי דרך יצירת כתובת.
אבנים חתומות רק ביוון היה ניתן לראות חתימה של בעל מלאכה, של עוסק כפיים. יש בזה ביטוי לכבוד אדם, אפילו אדם אשר עוסק בעבודה "נחותה" שכזאת. בעת העתיקה העריכו עבודה של מספר אמנים כמו
דקסמונוס ואותה חותמת היא הבטחה למוצר איכותי(מעין מותגים