שרות בין-לאומי לאסוף והפצה של אזהרות לשיט. שרות זה כולל , בין היתר, שרותי שדור (Broadcasting) בין-לאומי לקליטה אוטומטית של תוכן מודפס בשפה האנגלית. שרות NAVTEX לאזורי שיט בקרבת חופים – שרות זה נחלק למערכת הבין-לאומית שלו על תדר 518 Khz והוא משודר בשפה האנגלית, וכן שדור על תדרים "לאומיים" כשההדפסה היא בשפה הלאומית של האזור. דחיפות ההדעות
התכונות העקריות של המערכת 3. במקלט המיוחד לקליטת מידע ה -NAVTEX ישנה האפשרות לברור את הדפסת ההודעות: 4. ישנו פקוח על הפצת ההודעות על ידי המתאמים המיוחדים NAVTEX CO- ORDINATORSכך שההודעות המשודרות מכל משדר יתאימו בתוכנן לאזור הכסוי שלו, ויוכנסו לשדור בסדר עדיפות שיתואר בהמשך; והמשתמש יכול לבחור כל אפשרות בין משדר בודד עד כל המשדרים בשרשרת. 5. פריסת המשדרים ובחירתם או דחייתם על ידי המשתמש (המציין B1 ). להלן תרשים כללי של פריסת שרשרות המשדרים. כדי למנוע אפשרות, שבכלי שיט יקלטו בו זמנית שני משדרים המזדהים עם אותה אות ב 1 B , קוי הפריסה סוכמו והוכתבו על ידי IMO , וכל התקנה חדשה מתואמת עם הארגון. באופן כללי הטווח המתוכנן של כל משדר הוא כ-400 מיל ימי. המרחק המזערי לכסוי שבין שני משדרים עם אותה אות מזהה (כ-800 מיל) מתוכנן כך שלא יהייה מצב שמקלט ימצא במקום שיקלוט את שניהם בו זמנית, כלומר משדר בזהוי Aנמצא בשכנות למשדר עם זהוי Z . חלוקת מחזוריות השדורים – TIME SHARING לפי מטריצת קבוצות ודקות דוגמה בחירת נושא ההודעות SUBJECT INDICATOR (המציין 2 B). |
Navigational warnings | A | * | |
Meteorological warnings | B | * | |
Ice reports | C | ||
Search and rescue information and pirates attack warnings | D | * | |
Meteorological forecasts | E | ||
Pilot service messages | F | ||
Decca messages | G | ||
Loran messages | H | ||
Omega messages | I | ||
Satnav messages | J | ||
Other electronic navaid messages | K | ||
Additional navigational messages | L | * | |
Special services | V | ||
Special services – possible other languages use | W | ||
Special services | X | ||
Special services | Y | ||
No message on hand – QRU | Z |
הערות ביחס לנושאי ההודעותא) תחת כל נושא (אות) ההודעות מקבלות ספרור מ- 01 עד 99 , וספרות אלה מופיעות במקומות B3 B4של קבוצת הקוד בכותרת , כאשר המונה מגיע ל-99 הוא מתחיל מחזור חדש מ-01, אך נמנע משמוש במספרים שעדיין בתוקף. אם נוצר מצב שיש עדיין הודעות בתוקף ממחזור הספרור הקודם, ההודעות החדשות מוכנסות כ"אזהרות לנווט נוספות ל-A " תחת האות Lבמקום המציין 2B. עוד, במקרה שמתאם השדורים צופה גלישה של מספר ההודעות תחת נושא מסויים יש באפשרותו לשדר אותן תחת כותרת דומה עם אות מציינת אחרת.
ב) הודעות שקשורות ישירות לבטיחות החיים וכלי השייט כמו ABDו- L . אינן נתנות לדחיה על ידי המפעיל של המקלט. האבחנה היא בין WARNINGS ל- MESSAGES, כש- WARNINGS אינן נתנות לדחיה ע"י .DISABLE אלה מכונות NON REJECTABLE MESSAGES והן מסומנות בכוכבית *. ג) ההודעות G H I J Kמתיחסות לסוגים שונים של עזרי נווט אלקטרוניים, אשר מאז השמוש הנרחב ב- GPS אינם נפוצים בכלי שיט באזור מזרח הים התיכון. ד) האותיות V W X Yשמורות להודעות מיוחדות של הצוות המתכנן והמפקח של רשתות ה-NAVTEX . ה) הודעות בעלות חשיבות מיוחדת, אשר האפשרות של אי-דחיה לא מספקת את דחיפותן וחשיבותן יקבלו את המספר 00 במקום B3 B4וזה פוקד על המדפסת להדפיס בכל מקרה. המקרה האופיני הוא ההודעה הראשונה של קיום מצב מצוקה . הערות ביחס למרכיבי ההודעה סכמה של הודעת NAVTEX צילום של הודעות NAVTEX. בתמונה השמאלית רמת השגיאות היא 2.5%
חשוב לציין כי כלי שיט, שחייבים בציוד להשתלבות ב- GMDSS, ויוצאים מטווח הכסוי של שרות ה-NAVTEX , חייבים להצטייד, כתחליף ל-NAVTEX , במקלט שיקלוט MSI דרך מערך לוויני ה- INMARSAT . |
||||||
לנוחיותכם מצורפת רשימת התחנות לאזור הים התיכון Navarea III (שני דפים להדפסה) |